Вторгнення росії в Україну змусило оглядачів автопрому знизити прогнози виробництва та продажу на наступні два роки. Криза призвела до закриття заводів у Східній Європі та викликала стрибки цін на і без того цінну й дорогу сировину, пише CNBC.
Деякі заводи в Україні намагалися продовжувати роботу під час вторгнення. Повідомляється, що робітникам довелося перервати роботу, щоб рятуватися від ракетного обстрілу.
У березні S&P Global Mobility (колишня IHS Markit), знизила прогноз світового виробництва автомобілів на 2,6 млн автомобілів у 2022 та 2023 роках через війну. У найгіршому випадку втрачено до 4 млн автомобілів.
Очікується, що випуск автомобілів у Європі впаде на 9% – приблизно на 1 млн автомобілів.
Частково це буде пов'язане безпосередньо з падінням продажів автомобілів у росії та Україні, але разом узяті ці країни становлять невелику частку світового автомобільного ринку – близько 2% від загального обсягу у 2021 році.
Більше занепокоєння викликає нестача матеріалів та запчастин, яка вже вдарила по європейських автовиробниках і, як попереджається у звіті, може поширитися на інші ринки, якщо війна триватиме.
Крім того, кредитні аналітики S&P Global Ratings також прогнозують, що у 2022 році світові продажі автомобілів впадуть на 2% порівняно з рівнем 2021 року. Це значне зниження порівняно зі зростанням продажів на 4-6% у 2022 році, яке група востаннє прогнозувала у жовтні 2021 року.
У звіті відзначено перебої з постачанням найважливіших автомобільних запчастин з регіону, насамперед систем електродротів з України.
У зоні ризику також сировина – росія виробляє близько 40% світового паладію-сирцю, який використовується для очищення вихлопних газів автомобілів. Регіон також є великим виробником нікелю, який використовується в батареях електромобілів. Під загрозою навіть звичайні мінерали та метали, такі як залізо.
Все це ключові матеріали, які використовуються для виготовлення автомобілів.
Нагадаємо, вторгнення росії в Україну може вдарити по автопрому – мільйони авто не зійдуть із конвеєрів. Чим довше триватиме війна, тим вищий ризик хвильових ефектів в автомобільній промисловості.