Що сталося. Через ускладнення логістичних ланцюжків через війну, чорноморські порти залишаються вигідним шляхом для експорту українського зерна.
Джерело. Про це йдеться у статті Mind «Індійський гамбіт: як заборона експорту пшениці з Індії може допомогти Україні».
Деталі. Зазначається, що український зерновий експорт не має жодних альтернатив, окрім портів – причому чорноморських, оскільки аналогічну за потужністю морську інфраструктуру знайти в найближчому оточенні складно.
Питання їх експлуатації лежить у площині скоріше фінансовій, ніж військовій – а саме, як спонукати міжнародні страхові компанії застрахувати вантажні судна, що надходять у Причорномор'я. Як один із варіантів обговорюється можливість військового гарантування безпеки зернових вантажів.
Додається, що Європейська комісія анонсувала план створення «ліній солідарності» для забезпечення поставок агропродукції з України. «Це гігантський виклик, тому важливо координувати та оптимізувати логістичні ланцюжки, впроваджувати нові маршрути та уникати, наскільки можна, вузьких місць», – зазначила комісар з транспорту Адіна Валеан. Серед проблем – різна ширина колії, тому більшість вантажів доведеться перевалювати на автівки або вагони, що відповідають стандартній колії ЄС.
Бекграунд. Нагадаємо, ЄС готує план обходу російської блокади Чорного моря для експорту українських продуктів.