Що сталося. З початку повномасштабної війни росії проти України ресторанний ринок Києва звузився вдвічі.
Джерело. Про це повідомила співзасновниця Національної ресторанної асоціації Ольга Насонова на своїй фейсбук-сторінці.
Деталі. За її словами, «з 500 тисяч активних споживачів ресторанних послуг залишилася у найкращому разі половина. А отже, половина ринку просто не має своєї аудиторії, її немає зараз фізично».
Насонова розповіла, що «ресторанний Київ сьогодні – місто жорстких контрастів. Мертва пустеля із зачиненими дверима кафе та ресторанів пожвавлюється оазисами забитих вщерть закладів. Зачинена щонайменше третина київських ресторанів. Коли відчиняться – невідомо».
За її спостереженнями, лише близько 20% відкритих закладів громадського харчування демонструють хороше завантаження. Окрім найбільших і найпопулярніших закладів, за оцінками Насонової, шанси «вижити» мають два формати, зокрема кав'ярні та пекарні.
«Низький середній чек, маленька площа. Затребувані заклади з концепцією простої та ситної кухні. Екзотичні концепти зараз мають набагато менший попит: суші, рамени – це про побалувати себе зрідка», – додала Ольга Насонова.
Експертка також зазначила, що комендантська година практично зупинила у столиці роботу барів. При цьому найкраще почуваються кіоски з шаурмою.
Насонова резюмувала, що «Індекс (київської) перепічки зростає – вже 30 грн, наприкінці 2021 року був 25 грн. Для економістів ці цифри багато про що говорять. Ціни на каву почали зростати з початку року, капучино в січні було 32 грн, у березні вже 35 грн, у центрі міста – 38 грн».
Бекграунд. Нагадаємо, що раніше, мережа закладів фастфуду McDonald's ухвалила остаточне про вихід з росії – бізнес компанії в рф буде продано.