Що сталося. Після того, як російським суднам заборонили заходити у порти Євросоюзу, російські танкери все одно експортують нафтопродукти у Європу, перевантажуючи їх на судна під прапорами країн ЄС.
Джерело. Про це йдеться у розслідуванні «Схем».
Деталі. Згідно з інформацією журналістів, перевантаження відбувається у Чорному морі поблизу Румунії. Виявлені, зокрема, дві налагоджені схеми.
Перша полягає в тому, що наповнені російські танкери виходять з російських портів, зупиняються у Чорному морі поблизу Румунії, а там відбувається перевантаження на судна під прапорами країн ЄС, які доставляють нафтопродукцію у порти інших країн, включно з країнами Євросоюзу.
У другій схемі задіяний танкер-накопичувач з великою місткістю New Legend під прапором Ліберії. Він п’ятий місяць непорушно стоїть у морі біля Констанци (Румунія). Російські танкери регулярно наповнюють його з червня. А New Legend своєю чергою перевантажує нафту чи нафтопродукти на інше судно. І вже це судно або заходить в європейський порт і розвантажується, або продовжує «естафету», і в порт країни ЄС заходить аж четверте судно у цьому ланцюжку.
Журналісти стверджують, що російські танкери, задіяні у схемах, компанії – Volga Shipping (або російською – «Волжскоє пароходство») бізнесмена Володимира Лісіна. Він очолив рейтинг найбагатших людей росії за версією російського Forbes у 2022 році.
Бекграунд. Нагадаємо: «Велика сімка» готується запустити механізм обмеження цін не замінить ембарго на російську нафту. Його буде запроваджено одночасно із забороною ЄС: від 5 грудня 2022 року – для імпорту сирої нафти та з 5 лютого 2023-го – для нафтопродуктів.
Євросоюзу необхідно буде внести зміни до шостого пакету антиросійських санкцій, у якому докладно описується ембарго на російську нафту. Він був ухвалений у травні після важких перемовин. Коригувань, зокрема, вимагатиме заборона на страхові послуги.