Українські порти працюють на 25% через російське блокування інспекцій суден у Босфорі

Наразі в Босфорі на інспекції очікують 175 суден

Фото: Міністерство інфраструктури

Що сталося. Балкер BC Callisto з 30 500 тонн продовольчої пшениці став другим судном, яке доправило зерно до Алжиру в рамках «зернової ініціативи», хоч і з двотижневою затримкою через простої у Босфорі.

Джерело. Про це повідомило Міністерство інфраструктури України.

Деталі. Згідно з релізом, шлях від порту «Чорноморськ» до порту «Алжир» судно з українським продовольством пройшло за 25 днів, з яких 14 діб простоювало в Босфорі в очікуванні на інспекцію Спільного координаційного центру (СКЦ).

«Наразі в Босфорі на інспекції очікують 175 суден. Ця штучна черга викликана тим, що росіяни блокують проведення інспекцій та реалізацію «зернової ініціативи». У зв'язку з цим українські порти змушені працювати лише на 25-30% своєї потужності», – зазначило відомство.

Заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков прокоментував, що українські портові служби роблять усе можливе, аби пришвидшити обробку вантажів. Наприклад, BC Callisto вони завантажили за три дні.

«Проблема полягає у недостатній кількості інспекційних груп. ООН та Туреччина підтримують необхідність збільшити кількість інспекторів, оскільки така затримка є питанням як продовольчої безпеки, так і безпеки у Босфорі», – додав Васьков.

Бекграунд. Україна зі свого боку стверджує, що російські інспекції, які викликали ці «значні» затримки у Чорному морі, «політично мотивовані» та викликають занепокоєння.

«Ми маємо підстави вважати, що затримки з перевіркою росією суден зернової ініціативи політично мотивовані», – заявили в МЗС.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS