Понад 40 країн, включаючи Німеччину, Великобританію та Нову Зеландію, звернулися до органу ООН, який встановлює авіаційні стандарти – Міжнародну організацію з цивільної авіації (ІКАО), з проханням дозволити польоти з одним пілотом у кабіні.
Джерело. Про це пише Bloomberg.
Деталі. Агентство з авіаційної безпеки Євросоюзу (EASA ) зі свого боку повідомляє, що вже співпрацює з виробниками літаків, щоб визначити, як будуть виконуватися польоти з одним пілотом, і розробити правила для їх контролю.
EASA повідомила, що такі польоти можуть почати здійснюватися в 2027 році.
Авіакомпанії та регулятори наполягають на тому, щоб мати лише одного пілота в кабіні пасажирських літаків замість двох.
Це знизило б витрати та полегшило б тиск через нестачу екіпажу, але покладання всієї відповідальності з управління літаком на одну особу в багатьох викликає занепокоєння.
Першим кроком могло б стати одиночне пілотування в режимі крейсерського режиму польоту, коли екіпаж зазвичай менш завантажений, ніж під час зльоту або посадки. У цей час другий пілот міг би відпочивати. Змінюючи один одного, екіпаж із двох людей зможе літати на довші відстані.
В Airbus розповіли, що разом з авіакомпаніями та регуляторами оцінюють, чи зможуть два пілоти безпечно замінити екіпаж із трьох осіб на далекомагістральних рейсах.
Проте Міжнародна федерація асоціацій лінійних пілотів (IFALPA) заявляла в жовтні, що сьогодні «немає нічого безпечнішого, ніж другий пілот, який кваліфікований, добре навчений, фізично присутній у кабіні екіпажу».
У EASA повідомили, що знають про побоювання щодо одиночних польотів. Там заявили, що ідею не реалізують, поки авіаспільнота не переконається, що такі польоти як мінімум такі ж безпечні, як з двома.
Бекграунд. Нагадаємо, Туреччина заборонила польоти російських літаків із подвійною реєстрацією.