Понад 120 тисяч рейсів цього року постраждали від перешкод в роботі GPS, які надходять з росії
Проблема є системною: щодня пілоти повідомляють про збої в роботі бортових супутникових навігаційних систем

За перші чотири місяці цього року 122 607 авіарейсів зазнали перешкод від російських перешкод, які впливають на GPS та інші супутникові системи.
Джерело. Про це йдеться у спільній доповіді влади Швеції, Фінляндії, Естонії, Литви, Латвії та Польщі для ICAO, з якою ознайомився телеканал SVT, передає The Insider.
У документі описані випадки спуфінгу (підміни навігаційних даних) та джаммінгу (глушіння сигналів), спрямованих проти супутникових систем навігації у повітряних зонах країн.
В доповіді SVT повідомляється, що в квітні в середньому 27,4% рейсів у порушених повітряних просторах зазнали впливу перешкод, а в деяких районах показник перевищував 42%. Наслідки призводили до невірного визначення координат, відмов навігаційних систем.
У показаних сторінках звіту також йдеться про те, що від перешкод постраждали повітряні судна 365 авіакомпаній.
Зокрема, перешкод зазнали:
у січні – 23 438 рейсів,
у лютому – 28 010 рейсів,
у березні – 29 877 рейсів,
у квітні – 41 282 рейси.
Влада встановила, що джерела сигналів знаходяться на території росії – у Калінінграді, Санкт-Петербурзі, Смоленську та Ростові.
Європейські авіаційні відомства випустили попередження пілотам та закликали авіакомпанії посилити заходи безпеки.
Проблема має системний характер: щодня пілоти повідомляють про збої в роботі бортових супутникових навігаційних систем. Це знижує надійність систем, що забезпечують навігацію літаків.
Дії росії порушують положення Чиказької конвенції, йдеться у доповіді. Рада ICAO раніше висловила серйозне занепокоєння і вимагала від росії припинити втручання, повідомляло Шведське транспортне управління (Transportstyrelsen).
Однак, незважаючи на це, перешкоди лише посилились. Це питання винесуть на обговорення Генеральної асамблеї ICAO восени цього року.
Збої є загрозою для цивільної авіації, хоча пілоти мають альтернативні методи навігації. Перешкоди торкаються роботи не лише повітряних, а й морських суден, особливо це стосується Балтійського регіону.
У Швеції порушення почали посилюватися з кінця 2023 року, а за останній рік їхня інтенсивність значно зросла.
«Останнім часом перешкоди посилилися як географічно, так і за масштабами. Тепер вони відбуваються на набагато більшій території – як над водою, так і над суходолом у межах Швеції», – заявив Андреас Хольмгрен, керівник підрозділу Transportstyrelsen.
Бекграунд. Як повідомлялося, Болгарія заявила, що росія непричетна до глушіння GPS літака з фон дер Ляйєн на борту. Прем’єр країни заявив, що для розслідування інциденту «немає жодних підстав».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].