Партнери російських нафтових компаній різко підвищують ставки за перевезення російської нафти – ставка транспортних компаній зросла майже на 50% і досягла $20 за барель. Йдеться про постачання нафти з відвантаженням з російських портів із датою постачання після 5 грудня – коли набуде чинності механізм граничних цін на російську нафту.
Джерело. Про це пише агентство Bloomberg із посиланням на брокерів, які здійснюють морські перевезення.
Деталі. Власники суден почали вимагати від російських компаній «додаткову плату за ризик». Якщо раніше постачання танкера з Балтійського моря до Індії коливалося в діапазоні $9–11,5 млн ($12–15,33 на кожен барель нафти), то тепер власники суден вимагають $15 млн ($20 із кожного бареля). Середнє зростання тарифу на постачання, таким чином, зросло більш ніж на 48%.
Зростання ставок пов'язане із санкційним тиском: Греція, а також Кіпр і Мальта – власники найбільших торгових флотів – з 5 грудня, ймовірно, припинять обслуговувати російські компанії через санкції.
Скорочення доступних для експорту суден створює додатковий тиск ринку: російським компаніям стає складніше шукати партнерів для експорту нафти. Причому великих суден стає дедалі менше, а відвантаження переважно здійснюється з допомогою малих і середніх суден, таких як танкери Aframax і Suezmax.
Бекграунд. Найближчими днями Євросоюз, Австралія та країни «Великої сімки» затвердять нові санкції щодо російської нафти. Країни мають намір затвердити стелю цін на російську нафту. Зараз обговорюється рівень $60 за барель: при поставках нафти за ціною вище за цей рівень забороняється надавати будь-які послуги російським компаніям (йдеться про надання танкерів, фінансових, страхових та інших послуг).
Однак якщо контрактна ціна нижча, надавати послуги можуть навіть європейські компанії.
Більше того, з 5 лютого, як очікується, аналогічні заборони буде запроваджено і щодо російських нафтопродуктів.