Німеччина мала 5 років будувати термінал для прийому ЗПГ, а впоралася за 8 місяців — WSJ

Перший ЗПГ-танкер зможе пришвартуватися на початку наступного року

wsj.com

У березні уряд Німеччини попросив енергетичні компанії розглянути, здавалося б, нездійсненне інженерне завдання. Чи можна до кінця року побудувати в цьому портовому місті новий термінал прийому зрідженого природного газу (ЗПГ), будівництво якого зазвичай займає не менше п'яти років?

У штаб-квартирі компанії, якій було запропоновано збудувати ділянку трубопроводу, технічний директор Томас Хювенер поставив це питання своїй команді. «Якщо ні – то ні, – сказав він їм. – Якщо так, то ми повинні взяти на себе зобов'язання з усіма можливими наслідками для нашої компанії».

Джерело. Про тернистий шлях до зведення терміналу розповідає The Wall Street Journal.

Після триденних обговорень компанія дійшла висновку, що якщо все піде ідеально, проект можна буде завершити до Різдва. З того часу йому довелося боротися з потенційно небезпечним грунтом та екологічними нормами, що захищають жаб і кажанів. Коли робітники зіткнулися з високими ґрунтовими водами, їм довелося осушувати траншеї, а потім засипати їх.

Інший компанії, що будує причал для плавучого терміналу, потрібно було просканувати морське дно на наявність нерозірваних боєприпасів часів Другої світової війни і обшукати будівельні майданчики по всій Європі в пошуках матеріалів.

“Цей проект – справжня гонка з часом, – сказав керівник проекту трубопроводу Франц-Йозеф Кіссінг. – Це битва”.

Оскільки цієї осені росія припинила більшу частину експорту газу в Європу, потоки газу з росії до Німеччини скоротилися з 55% імпорту минулого року до нуля.

Зараз, у грудні, німецька енергетична держкомпанія Uniper, яка буде оператором терміналу, вже заявляє: перший ЗПГ-танкер зможе пришвартуватися на початку наступного року.

Такий вигляд має схема плавучого ЗПГ-терміналу

Німеччина мала 5 років будувати термінал для прийому ЗПГ, а впоралася за 8 місяців — WSJ
Ілюстрація WSJ

Не всі роботи ще завершено, і погана погода може завадити терміналу почати роботу вчасно. Однак цієї зими в Німеччині повинні бути введені в експлуатацію три плавучі ЗПГ-термінали – два державні та один – приватна компанія Deutsche ReGas, яка чекає на прибуття судна для регазифікації до підготовленого нею причалу в порту Лубмін найближчими днями.

Утрьох вони зможуть забезпечити прийом приблизно 20 млрд. кубометрів газу на рік – це еквівалент більш ніж 40% газу, отриманого Німеччиною з росії у 2021 р., або 15% її сукупного попиту.

Берлін планує встановити ще кілька терміналів у наступному році та працює над більш постійними установками. У 2022 році на такі термінали було закладено понад 6,5 млрд євро.

Як пише WSJ, під час будівництва компанії довелося:

- зводити огорожі на шляху щорічної міграції жаб, щоб вони не впали в траншею, прокладену для трубопроводу;

- будувати нові печери для кажанів;

- ґрунтові води залягали високо, і 800 працівників, які прокладали газопровід, обмежували 120-метрові відрізки траншеї, відкачували з них воду, а після укладання труб закачували назад;

- неможливо було зупинити прокачування магістральним газопроводом, що йде з Норвегії, до якого потрібно було під'єднати трубу з Вільгельмсхафена, тому довелося робити обхідну гілку.

Але в результаті трубопровід був збудований, хоча це виллється “в копійку”. Спочатку уряд забюджетував на ЗПГ-термінали 3 млрд євро на поточний рік. Три тижні тому уряд ФРН заявив уже про 6,5 млрд євро.

Оскільки окрім плавучих терміналів Німеччина надалі має намір побудувати і кілька стаціонарних, сукупні витрати в період до 2038 року оцінюються у 9,7 млрд євро, повідомила у п'ятницю на прес-брифінгу представник міністерства економіки.

Бекграунд. Як повідомлялося, німецький регулятор закликав німців “опалювати не всі кімнати”, щоб економити газ.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS