Що сталося. Заводи корпорації «Еталон» у Чернігові в результаті активних бойових дій та обстрілів міста в лютому-березні отримали руйнування 50-70% споруд внаслідок прямих влучень по території. Орієнтовно завдані збитки оцінюються в 30 млн євро.
Джерело. Про це повідомив президент корпорації Володимир Бутко, передає «Інтерфакс-Україна».
Деталі. «Якщо ж говорити про будівництво нового, то потрібно близько 160 млн євро. Незважаючи ні на що у квітні ми ухвалили рішення про відновлення підприємств. Зараз не можна сказати про відновлення, однак ми вже виконуємо наявні замовлення, продовжуємо ремонтні та відновлювальні роботи», – сказав він.
Бутко уточнив, що у Чернігові розташовано три заводи корпорації: виробник автобусів «Чернігівський автозавод» (ЧАЗ), а також заводи «Український кардан» та ковальський завод.
За словами директора ЧАЗу Андрія Савченка, підприємство отримало сильні руйнування будівель, обладнання та готової продукції, що значно вплинуло на конкурентоспроможність у виробництві автобусів.
«Підприємство величезними зусиллями намагається відновити виробництво транспорту, тому один з основних напрямків – випуск шкільних автобусів. При цьому, попри складності воєнного часу, ЧАЗ передав 19 нових автобусів для ЗСУ у порядку виконання військово-транспортної мобілізації», – повідомив він.
Директор ковальського заводу Віталій Трейтяк, своєю чергою, повідомив, що в результаті бомбардувань практично знищено основні корпуси, підстанції, адмінкорпус, системи подачі електроенергії до підприємства. На сьогодні окремі ділянки введено в експлуатацію на 50% довоєнного виробництва.
За словами директора заводу «Український кардан» Анатолія Потапенка, рівень руйнувань на підприємстві – близько 48%. із 55 тис. кв. м виробничих площ зруйновано майже половину, а колектив скоротився на дві третини. Лише із червня відновлено енергопостачання, що дозволило частково відновити виробництво.
«Ми зараз єдине підприємство в Україні з випуску деталей для карданної продукції, але основна проблема сьогодні – втрата ринків. Раніше 75% продукції постачалися на експорт до країн СНД, і самі розумієте, до яких країн... Тому зараз займаємося європейським напрямом – до війни були напрацювання: ми 30 років працюємо з компаніями Німеччини, також з Польщею та Румунією. Нам потрібні держзамовлення та замовлення європейських партнерів», – наголосив Потапенко.