Що сталося. Фінансовий план «Укрзалізниці» на 2023 рік через велике соціальне навантаження та обмеження вантажоперевезень передбачає збиток у 20,2 млрд грн порівняно з очікуваним чистим збитком 10,8 млрд грн за підсумками 2022 року.
Джерело. Про це йдеться у фінзвіті компанії.
Деталі. «Не заплановано підіймати тарифи на вантажні та пасажирські перевезення», – наголошується в інформації.
Згідно з нею, 2022 року збитки від пасажирських перевезень становили 13,3 млрд грн, а держава виділила «Укрзалізниці» 10 млрд грн для підтримки ліквідності та безперебійної роботи галузі.
Відповідно до фінплану на 2023 рік компанія розраховує на доходи в розмірі 83,9 млрд грн, витрати – 107,9 млрд грн, EBITDA – 8,4 млрд грн, надходження з державного бюджету – 1,7 млрд грн.
Виплати на користь держави заплановані обсягом 22,8 млрд грн, а капітальні інвестиції – 50 млрд грн, що вчетверо більше, ніж 2022 року.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що заново перевідкриті 2022 року альтернативні канали аграрного експорту – Дунайські порти та «Укрзалізниця» – ще більше зміцняться 2023-го, що посилюватиме спокусу логістичних операторів на цьому «збагатитися». Залізничний держмонополіст уже почав це робити.