Тіньовий флот із сотень танкерів, які збирали російські нафтовики, щоб возити нафту в обхід обмежень Заходу, потрапив на радари європейської влади.
У середу поліція Албанії затримала танкер під прапором Ліберії, який підозрюється в перевезення нафти російського походження, що потрапила під санкції.
Арешт – перший із моменту набуття чинності ембарго ЄС на нафту та нафтопродукти – відбувся 20 лютого, у порту Дуррес на березі Адріатичного моря, повідомляє РБК з посиланням на заяву влади.
Операція «Ембарго» у другому за обігом порту Албанії була проведена на основі даних розвідки, згідно з якими російська нафта потрапила на судно внаслідок перевантаження з іншого танкера.
«Виникла підозра, що цю партію нафти вивезли з країн, на які поширюється нафтове ембарго, а саме з росії», – йдеться в повідомленні поліції.
Під час перевірки поліцейські з'ясували, що нафту перевозили без необхідної документації. Команду танкера затримали для слідчих дій.
Загалом у розпорядженні російських нафтових компаній міг виявитися «тіньовий» флот розміром до 600 суден, з яких близько 400 – нафтові танкери, оцінює сировинний трейдер Trafigura, у минулому великий клієнт «Роснєфти», який повністю відмовився від російської нафти в перші тижні війни.
Як правило, це старі танкери, призначені до списання на металобрухт: середній вік суден, що виходять із нафтових портів Балтійського моря, сягає майже 20 років, розповідали Reuters трейдери, які працюють у регіоні.
За оцінкою VesselsValue, створення «секретного» флоту коштувало як мінімум $2,2 млрд, з яких $1,4 млрд пішло на закупівлю нафтових танкерів.
Бекграунд. Нагадаємо, Порошенко запропонував перекрити російським танкерам Суецький канал.