«Укрзалізниця» у березні відвантажила зернових на 15% менше за минулі місяці

Це сталося через уповільнення «зернового коридору» і посилення контролю на польському кордоні

Фото: flickr.com

«Укрзалізниця» (УЗ) у березні перевозить менше зернових вантажів, ніж у січні-лютому через уповільнення роботи «зернового коридору» і посилення ветеринарного контролю на польському кордоні.

Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов на нараді з учасниками ринку, передає «Інтерфакс-Україна».

«Середньодобовий обсяг навантаження зерна на УЗ у березні становить 85 000 тонн. Цей показник залишається низьким. У січні – початку лютого ми вантажили понад 100 000 тонн на добу», – констатував він.

За словами Ткачова, майже два тижні учасники ринку перебували у стані невизначеності щодо того, чи буде продовжено роботу зернового коридору.

Згідно з оперативними даними, за 22 дні березня на залізничній мережі було навантажено 1,82 млн тонн зерна. З цього обсягу – 1,76 млн тонн в експортному сполученні: 1,23 млн тонн – у напрямку портів та 535 300 тонн – у напрямку західних сухопутних залізничних переходів.

На зерно припадає 22,5% у структурі відправлень вантажів у березні.

«Зберігається співвідношення: на тонну, яку вантажимо у напрямку західних прикордонних переходів, припадає приблизно 2,5 тонни зерна, яке йде у напрямку портів», – сказав Ткачов, зазначивши, що динаміка залишається низькою.

За його словами, хорошими показниками можна вважати мільйон тонн зерна у напрямку західних прикордонних переходів та 2 млн тонн у напрямку портів. Таких показників було досягнуто попередніми місяцями у роботі «УЗ».

«На жаль, сьогодні 1,76 млн тонн, і ми відстаємо і сухопутними переходами, і портами. Але це питання не до «УЗ» – у нас є всі необхідні ресурси для збільшення потоків», – констатував Ткачов.

Він висловив сподівання, що у зв'язку із продовженням роботи «зернового коридору» перевезення зерна активізуються. Очікуються покращення і в ситуації на польському кордоні.

Бекграунд. Нещодавно в Мінінфраструктурі анонсували плани щодо розширення Чорноморської зернової ініціативи і включення до неї Миколаївського порту. Попри війну з українських портів вийшло 700 суден, зокрема з українським збіжжям. Проте експорт морем відбувався з перешкодами, зокрема, через блокування росією цього процесу.

Окрім зовнішніх чинників, на цей процес впливали й внутрішні – черги в українських портах. З огляду на те, що Україна прямує до цифровізації багатьох процесів та процедур, що відбуваються в державі, у такий спосіб можливо розв'язати проблему й з чергами в «зерновому коридорі». До того ж уже є позитивний приклад застосування цифрових технологій у цій сфері. Про кейс Louis Dreyfus Company Ukraine (LDC), яка впровадила в роботу електронну чергу в Дунайському порту, розповів Mind.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS