Російський олігарх та друг путіна Геннадій Тимченко до 2022 року продовжував «надавати віп-послуги авіаційних перевезень» керівництву російських компаній, дочці путіна та патріарху Кирилу після запровадження санкцій у 2014 році.
Про це повідомляють «Важливі історії».
У 2014 році Тимченко та його авіакомпанії, зокрема Airfix, які обслуговували російську еліту, потрапили під санкції США. У вимушеному простої опинився навіть американський літак Gulfstream G650, що коштує понад $60 млн, – виробник припинив технічне обслуговування судна.
Тоді Тимченко оголосив, що продав авіаційний та аеропортовий бізнес, проте пов'язані з ним бізнес-джети продовжили літати до Європи. Цим займалися непідсанкційні компанії, пов'язані з олігархом та його керуючими.
Зокрема, бізнес-джет Hawker Beechcraft 390 Premier 1 на 6 пасажирів перейшов компанії Hemans Enterprises с Британських Віргінських островів, однак за договором оренди перейшла в користування петербурзькій компанії «Хелітранс». Остання ж навіть додала на борт емблему пов'язаної з Тимченком компанії «Авіатіс».
За три місяці цей літак здійснив 61 рейс росією та за кордон.
Також від Airfix Тимченка компанія «Авіатіс» одержала не лише Hawker, а й бізнес-джет Dassault Falcon 7X. Також компанія керувала бізнес-джетом Bombardier Challenger 300 (RA-67250), який з 2018 до 2022 рік літав на Ібіцу, Мальту, в Женеву, Австрію, а також анексований росією Крим.
«Хелітранс» передала в експлуатацію «Авіатіс» два вертольоти преміум-класу: 2 AgustaWestland та 2 Eurocopter. У 2018 році один з Agusta Westland доставив у Трійце-Сергієву лавру на свято Трійці патріарха Кирила, а другий – губернатора Московської області Андрія Воробйова.
Також Тиченко нібито продав бізнес-термінали в москоському аеропорту Шереметьево та петербурзькому Пулково: з усіма ангарами для приватних літаків, протиобморожувальною технікою, тягачами, вертолітними майданчиками та віп-залами.
Згодом виявилося, що після продажу терміналів їхні ради директорів залишилися як за Тимченка. Активи перейшли до компаній, пов'язаних із наближеним до путіна олігархом.
Бекграунд. Раніше повідомлялося, що інший друг путіна – російський олігарх Віктор Харитонін – не зміг купити аеропорт Франкфурт-Хан на заході Німеччини. На початку лютого пов'язана з росіянином фірма NR Holding подала заявку на купівлю аеропорту за 20 млн євро. Проте це дуже збурило німецьке суспільство та політиків.