У Словаччині заявили про можливе ускладнення або навіть зупинення транзиту українських товарів через те, що «Укрзалізниця» не погоджує плани перевезень залізної руди Словаччиною до найбільшого в Чехії металургійного підприємства.
Про це повідомила словацька холдингова компанія MINERFIN, яка звернулася з листом до української влади через дії «УЗ», передають «Українські новини».
У своєму листі словацька компанія вказує, що володіє в Україні Запорізьким залізорудним комбінатом у Дніпрорудному, а також транспортною компанією з власним парком у 1041 залізничний вагон. До активів Minerfin, a.s. також належить металургійний завод Třinecké Železárny, що є найбільшим у Чехії. Він купує руду в АТ «Криворізький залізорудний комбінат».
У квітні цього року MINERFIN, a.s. вирішила перевозити Україною залізну руду силами своєї логістичної компанії ТОВ «Мінерфін-Транс».
У такий спосіб компанія хоче замінити основного на той час перевізника руди Україною ТОВ «Транспортна компанія «Карготранслоджістік». Партнерам цієї компанії, як пишуть у MINERFIN, a.s., АТ «Укрзалізниця» передало в оренду власні вагони за неринковою ціною 450 грн за вагон на добу.
«ТОВ Мінерфін-Транс у квітні 2023 року подало до АТ «Укрзалізниця» заявки на перевезення залізної руди в об’ємі 70,4 тисяч тон. Однак надані заявки на перевезення залишаються не погодженими АТ «Укрзалізниця» до теперішнього часу», – йдеться в листі.
На сьогодні, заявляють у Minerfin, a.s., склалася ситуація, коли вантажовідправник і вантажоодержувач погодили перевезення вантажу, словацький перевізник CARGO (Budamar logistics, a.s.) погодив транзитне перевезення на території Словацької республіки, а «Укрзалізниця», без будь-яких підстав не погоджує плани перевезення залізної руди, що поставляється з українського підприємства на металургійний комбінат у Чехії.
«Таким чином, через змову посадових осіб АТ «Укрзалізниця» і приватних перевізників, які намагаються монополізувати ринок вантажних перевезень, блокується 15% місячного об’єму перевезень залізничної руди залізничним транспортом в Україні. Через вищезгадані корупційні дії державне АТ «Укрзалізниця» та експортер металургійної продукції АТ «Криворізький залізорудний комбінат» (один з основних платників податків і надходження валютної виручки в Україну) недоотримають щомісячного доходу понад $7 млн», – заявила «MINERFIN».
Окрім того, кажуть у компанії, починаючи з 1 червня, корпорація Budamar як власник оператора залізничних перевезень у Словацькій Республіці, буде вживати заходів щодо обмеження погодження перевезення вантажів, що йдуть з України територією Словацької Республіки до Європи.