«УЗ» анонсувала тендер на купівлю 144 нових вагонів за кошти держбюджету

До кінця року компанія сподівається отримати невеликий прибуток

Фото: flickr.com

АТ «Укрзалізниця» найближчим часом проведе тендер на закупівлю 44 нових пасажирських вагонів за 1,9 млрд грн з умовою постачання наприкінці 2024 – на початку 2025 року.

Про це розповів голова правління УЗ Євген Лященко в інтерв'ю «Інтерфакс-Україна».

Він уточнив, що 2024 року буде розпочато процес купівлі ще 100 вагонів за кошти держбюджету в розмірі приблизно 5 млрд грн. Ця цифра закладена в драфт фінплану-2024. На купівлю 44 вагонів передбачено 1,9 млрд грн, якщо тендер відбудеться. 

Тендер на закупівлю 44 вагонів буде оголошено «через кілька тижнів». Очікується, що на нього вийде Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ), з яким «УЗ» повністю розрахувалася за боргами, та інші великі машинобудівні компанії.

«Завдяки підтримці уряду, умови тендера були скориговані. Підвищено рівень авансування, що було критично важливо для виробників. Тому вважаю, КВБЗ вийде. Для них це було одним із критичних питань», – заявив голова УЗ.

«Для нас дуже важливо розуміти позицію держави в цьому питанні, оскільки з боку пасажирів запит на поліпшення сервісу у вагонах величезний. Усі нові вагони, зокрема й вагони після капітально-відновлювальних ремонтів, сприймаються дуже позитивно», – повідомив глава «УЗ».

За його словами, усі нові вагони будуть укомплектовані з урахуванням стандартів безбар'єрності: купе і туалети в них пристосовані для людей з інвалідністю, що відповідає меті програми безбар'єрності, реалізованої за підтримки першої леді Олени Зеленської.

Лященко наголосив, що «УЗ» розраховує на фінансування держбюджету, оскільки фінансувати таку програму коштом кредитів на тлі збитковості пасажирських перевезень неможливо.

Крім того, за словами Лященка,  «Укрзалізниця» у другій половині 2023 року сподівається отримати невеликий прибуток.

«Ми подали чергові зміни до фінплану, в яких чітко зазначено, що за підсумками 2023 року ми вийдемо на прибуток. Від реалізації металобрухту на експорт ми планували отримати у 2023 році 308 млн грн, а у 2024 році – 887 млн грн чистого фінансового результату», – каже Лященко.

За його словами, фінансовий результат міг би бути ще кращим, якби компанії дозволили продавати брухт на експорт.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS