Дуже багато німецьких підприємств та підприємців зацікавлені в українському ринку, але активна й розгалужена корупція в Україні їх зупиняє. Вони чекають на позитивні зрушення у цій сфері.
Про це розповів в інтерв’ю Mind голова правління AHK Ukraine Райнер Перау.
За його словами, в основному корупційна складова має місце в ніші видачі різного роду дозволів для інвесторів. Дуже часто чиновники в місцевих адміністраціях вимагають від 500 євро та більше за той чи інший дозвіл (на будівництво, підключення об'єкта до інфраструктури, електропостачання тощо).
“Також вимагають хабарі від німецьких підприємств, які працюють у сфері логістики, за оформлення дозволу на виїзд водіїв-чоловіків за кордон – по 800–1000 євро за одну особу. Тобто в Україні процвітає хабарництво.” – говорить Перау.
За його словами, проблеми у відносинах з Податковою службою також продовжуються до сьогодні.
“Німецьким інвесторам складно налагодити із цією структурою цивілізований діалог. Нерідко Податкова служба просто паралізує роботу підприємства, коли заходить на перевірку. Трапляється, що 10 днів ніхто не може працювати (від простого робітника до керівництва) і всі виробничі процеси зупиняються. А це величезні збитки!” – зазначає голова правління AHK Ukraine.
За його словами через проблеми на митниці, німецькі підприємства, які працюють у Західній Україні та постачають свою продукцію (переважно автомобільну) на німецький та європейський ринки, зіткнулися з проблемою перетину кордону їхніми вантажівками з товаром.
“Німецький автопром працює дуже чітко, і нам потрібні постачання комплектуючих вчасно. А на українському кордоні фура з товаром може простояти і кілька годин, і кілька днів, і навіть цілий тиждень (з незрозумілих причин). Через такі повільні митні процедури стопориться весь процес складання автомобілів у Німеччині, що неприпустимо. До речі, з цієї причини німецькі інвестори не можуть розширити своє виробництво в Україні.” – підсумував Перау.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що близько 50% німецьких підприємств в Україні орієнтовані на ринок ЄС.