«Укрзалізниця» надаватиме послуги з доступу до інфраструктури та послугу з перестановки візків на євроколії, але не готова забезпечувати ними комерційних перевізників через дефіцит.
Про це повідомила пресслужба компанії.
Коментуючи звернення Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) до віцепрем'єр-міністра – глави Мінвідновлення України Олександра Кубракова та голови правління АТ «Укрзалізниця» Євгена Лященка з вимогою забезпечити євровізками всіх комерційних перевізників, УЗ пояснила, що на початку повномасштабної війни інвестувала в модернізацію візків під євроколії.
«Візки – це конструктивна частина вагона. Наразі «Укрзалізниця» має 1810 робочих пар візків для колії 1435 мм і вони всі необхідні компанії для здійснення перевезень у власних вагонах. Цієї кількості візків достатньо, щоб близько 905 вагонів переставити на візки під євроколію. А наш загальний парк – близько 50 000 вагонів. Тобто «Укрзалізниця» і сама має дефіцит таких візків», – наводить пресслужба слова члена правління АТ «Укрзалізниця» В'ячеслава Єрьоміна.
Він порадив приватним власникам вагонів самостійно виробляти або купувати євровізки й у подальшому користуватися пунктами перестановки УЗ.
«В оренду візки надаватимуть лише в разі, якщо компанія матиме таку можливість», – резюмували в УЗ.
Бекграунд. Як повідомлялося, ЄБА звинуватила «Укрзалізницю» у «раптово» ухваленому рішенні, щодо якого не було консультацій із бізнес-асоціаціями та компаніями-експортерами. У ЄБА стверджують, що відмова УЗ надавати євровізки комерційним компаніям значно вплине на можливість виконання їхніх експортних планів.
Раніше УЗ поінформувала перевізників, що планує задіяти євровізки для перестановки власного парку Центру транспортної логістики в напрямку західних переходів і збільшить пропозицію для експортерів. Рішення ухвалено для підвищення окупності роботи УЗ.