Бренд жіночого одягу з Польщі починає розвивати франшизу в Україні. Що очікує на нього?

Наступного року бренд Greenpoint планує відкрити 20 магазинів у Києві та західних регіонах країни. На відміну від країн ЄС в Україні компанія обрала шлях розвитку офлайн-мережі

Фото: Depositphotos

Польський бренд жіночого одягу Greenpoint анонсував вихід на ринок України. У 2024 році компанія планує відкрити 20 франчайзингових магазинів у найпопулярніших ТЦ. Україна стане першим іноземним ринком з офлайн-магазинами мережі.

Звідки бренд? На рідному польському ринку бренд присутній з 1992 року. Тоді був відкритий перший магазин одягу в Кракові. Зараз мережа налічує 219 точок усередині країни, 124 з яких працюють на умовах франшизи.

Бренд також представлений на онлайн-маркетплейсах багатьох європейських країн – Словаччини, Чехії, Угорщини, Румунії, Литви, Австрії, Німеччини, Нідерландів, Італії, Іспанії, Болгарії та Хорватії. Але фізичних магазинів у цих країнах відкрито не було.

У 2022 році магазини Greenpoint відвідали 9,5 млн осіб, а загальний річний обсяг продажів з урахуванням міжнародних ринків становив понад 2,5 млн одиниць товару.

Де будуть розташовані магазини? Перш за все компанія націлена на розвиток у Києві та західних регіонах країни. Але в майбутньому готова відкривати магазини в населених пунктах від 30 тис. мешканців, що розширює потенційну географію розвитку мережі.

Перші магазини, за наміром керівництва компанії,  будуть розташовані в популярних торгових центрах. Водночас це можуть бути й приміщення в стріт-ритейлі, якщо вони відповідатимуть вимогам (торгова вулиця з великим потоком покупців, приміщення на першому поверсі з вікном і входом із головної магістралі).

В Українській Раді Торгових Центрів (УРТЦ) вважають, що ритейлер може зіткнутися з певними труднощами в питаннях оренди. У топ-10 ТЦ отримати місце буде нелегко. Незважаючи на війну, рівень заповненості таких приміщень майже 100%. Хоча ротація є завжди, якщо орендар готовий платити високу орендну плату, яка в популярних ТЦ зараз коливається в діапазоні $50–80 за квадратний метр.

Як це вплине на український ринок? Ексклюзивний агент Greenpoint в Україні – компанія Retail & Development Advisor (RDA) зазначає, що вагомим фактором для рішення про вихід на ринок України є хороші результати, які демонструють польські фешн-бренди на українському ринку.

Цільова аудиторія бренду – професійно-активні жінки вікової категорії 30+, які надають перевагу класичним, стриманим та універсальним фасонам одягу. В асортименті Greenpoint представлено чотири колекції: casual, business casual, sport та nightwear, які оновлюються двічі на рік.

З урахуванням асортименту, цінової категорії та формату магазинів (середня площа 100–150 кв. м), на українському ринку Greenpoint напряму конкуруватиме з такими брендами як Vovk, Must Have та Orsay, Solmar, Gepur, Lipar, Cher17 тощо. Всього в цьому сегменті працює приблизно 300 мережевих брендів, розповіли Mind в УРТЦ. Вони вже зарекомендували себе на ринку й мають велику аудиторію прихильників. При цьому не всі з них робили велику офлайн-мережу, але дуже активні в каналах e-commerce.

В УРТЦ зазначили, що заява польського ритейлера про відкриття 20 магазинів щороку – це дуже амбіційно. Пошук приміщення та підписання договору оренди може зайняти пів року, підготовка магазина до відкриття – ще два-три місяці.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS