Більшість вимог польських перевізників, через які вони планують заблокувати низку пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, є нездійсненними.
Джерело. Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач агентству Інтерфакс-Україна .
«Нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам. Нині між Україною та ЄС діє угода, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів у країнах ЄС. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, згідно з якою це відбувається, діє до кінця червня 2024 року. І тут важливо розуміти, що угода діє в обидва боки: наші перевізники їздять без дозволів, європейські перевізники їдуть в Україну з такими ж умовами. Тобто скасувати дію угоди на рівні уряду Польщі просто неможливо», – каже Деркач.
Польські перевізники не вперше озвучують такі вимоги, зазначив він. Найімовірніше, вони хочуть закласти основу на наступний рік і вплинути на переговори щодо пролонгації угоди, вважає заступник міністра.
Посадовець додав, що польські перевізники є найбільшими гравцями в галузі вантажних перевезень у Європі – на Польщу припадає більше ніж половина всіх вантажівок, які перевозять вантажі по Європі.
Водночас українські перевізники здійснюють перевезення переважно з України та в Україну, а не між країнами Європи.
«Вони жодним чином не можуть впливати на вантажні тарифи, обвалюючи їх, як дехто намагається стверджувати», – наголосив заступник міністра.
Введення окремої черги для вантажівок на єврономерах, за словами Деркача, буде нечесним не лише щодо українських, а й щодо перевізників інших країн.
«На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України також їздять перевізники з Туреччини, інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, вони чекатимуть, доки проїдуть ТЗ із номерами Євросоюзу. Також немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС», – зазначив заступник міністра.
Щодо окремих черг для порожніх фур, то на сьогодні на кордоні з Польщею їх пропускають два пункти – «Устилуг-Зосин» і «Нижанковичі-Мальховіце».
«Відкриття додаткових ПП для проїзду лише порожніх ТЗ нереальне, тому що Україна зацікавлена в тому, щоб якомога більше ПП працювали на виїзд завантажених автомобілів, що сприяло б збільшенню обсягів експорту й зміцнювало нашу економіку», – пояснив Деркач.
Бекграунд. Як повідомлялося, Мінвідновлення отримало повідомлення про підготовку блокади пунктів пропуску на українсько-польському кордоні та ініціювало зустріч з офіційними представниками Польщі та Єврокомісії для забезпечення стабільної роботи кордону.
Раніше Міжнародна транспортна асоціація повідомила, що з 3 листопада польські перевізники планують на два місяці перекрити кордон з Україною. За інформацією асоціації, перевізники висунули умови:
Раніше ми розповідали, що українсько-польські відносини проходять чергове випробування – цього разу логістикою. Про загрози блокади на кордоні з Польщею та вплив політичних процесів читайте в матеріалі Mind.