Деркач заявив, що більшість вимог з боку поляків щодо пропуску українських перевізників є нереалістичними
Із 3 листопада польські перевізники планують на два місяці перекрити кордон з Україною і для його відкриття висунули низку своїх вимог

Більшість вимог польських перевізників, через які вони планують заблокувати низку пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, є нездійсненними.
Джерело. Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач агентству Інтерфакс-Україна .
«Нереалістичною є вимога повернутися до системи видачі дозволів для роботи в Євросоюзі українським перевізникам. Нині між Україною та ЄС діє угода, згідно з якою українські перевізники їздять без дозволів у країнах ЄС. Угода про лібералізацію вантажних перевезень, згідно з якою це відбувається, діє до кінця червня 2024 року. І тут важливо розуміти, що угода діє в обидва боки: наші перевізники їздять без дозволів, європейські перевізники їдуть в Україну з такими ж умовами. Тобто скасувати дію угоди на рівні уряду Польщі просто неможливо», – каже Деркач.
Польські перевізники не вперше озвучують такі вимоги, зазначив він. Найімовірніше, вони хочуть закласти основу на наступний рік і вплинути на переговори щодо пролонгації угоди, вважає заступник міністра.
Посадовець додав, що польські перевізники є найбільшими гравцями в галузі вантажних перевезень у Європі – на Польщу припадає більше ніж половина всіх вантажівок, які перевозять вантажі по Європі.
Водночас українські перевізники здійснюють перевезення переважно з України та в Україну, а не між країнами Європи.
«Вони жодним чином не можуть впливати на вантажні тарифи, обвалюючи їх, як дехто намагається стверджувати», – наголосив заступник міністра.
Введення окремої черги для вантажівок на єврономерах, за словами Деркача, буде нечесним не лише щодо українських, а й щодо перевізників інших країн.
«На кордоні у нас немає окремої черги для українських водіїв – їдуть усі, хто зареєструвався. Через територію України також їздять перевізники з Туреччини, інших країн. Якщо запровадити окрему чергу, вони чекатимуть, доки проїдуть ТЗ із номерами Євросоюзу. Також немає окремої черги для українських вантажівок у жодній країні ЄС», – зазначив заступник міністра.
Щодо окремих черг для порожніх фур, то на сьогодні на кордоні з Польщею їх пропускають два пункти – «Устилуг-Зосин» і «Нижанковичі-Мальховіце».
«Відкриття додаткових ПП для проїзду лише порожніх ТЗ нереальне, тому що Україна зацікавлена в тому, щоб якомога більше ПП працювали на виїзд завантажених автомобілів, що сприяло б збільшенню обсягів експорту й зміцнювало нашу економіку», – пояснив Деркач.
Бекграунд. Як повідомлялося, Мінвідновлення отримало повідомлення про підготовку блокади пунктів пропуску на українсько-польському кордоні та ініціювало зустріч з офіційними представниками Польщі та Єврокомісії для забезпечення стабільної роботи кордону.
Раніше Міжнародна транспортна асоціація повідомила, що з 3 листопада польські перевізники планують на два місяці перекрити кордон з Україною. За інформацією асоціації, перевізники висунули умови:
- повернення до системи видачі дозволів для українських перевізників,
- посилення правил перевезення за ЄКМТ,
- запровадження окремої черги в «єЧерезі» для транспортних засобів із номерами Євросоюзу,
- створення окремої черги для порожніх фур,
- забезпечення доступу до системи «Шлях».
Раніше ми розповідали, що українсько-польські відносини проходять чергове випробування – цього разу логістикою. Про загрози блокади на кордоні з Польщею та вплив політичних процесів читайте в матеріалі Mind.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].