НАЗК внесло американську багатонаціональну франшизу ресторанів швидкого харчування Subway до переліку міжнародних спонсорів війни. Понад 500 ресторанів компанії продовжують працювати на ринку агресора, сплачуючи сотні тисяч доларів податків до бюджету рф.
Про це повідомила пресслужба відомства.
Subway активно рекламує свою діяльність через підсанкційні російські соціальні мережі та доставляє їжу через сервіси «Яндекс», які співпрацюють із державними та правоохоронними органами країни-агресорки.
Російська мережа Subway зараз є третьою за кількістю точок у Європі після Великої Британії та Німеччини.
Компанія працює в росії понад 20 років, створила майже 6000 робочих місць, налічує 550 ресторанів у 122 містах. Після початку повномасштабного вторгнення компанія не повідомила про жодне скорочення своєї діяльності у рф. Отже, крім сплати податків до держбюджету держави-терориста, компанія надає робочі місця росіянам, підтримуючи російську економіку та рівень зайнятості населення.
Особливістю бізнесу Subway є те, що вони працюють за системою франчайзі, тобто існує велика мережа юридично відокремлених осіб, що працюють під брендом Subway, генерують доходи та сплачують податки. У росії франшизою мережі Subway володіє компанія Subway Russia Service Company з головним офісом у Санкт-Петербурзі.
Subway повідомила, що всіма ресторанами в країні незалежно володіють та управляють місцеві і головні франчайзі, тому ресторани залишаються відкритими в росії. Ця заява в частині неспроможності впливу на власних франчайзі не відповідає дійсності та фактично вводить в оману.
Так, у травні 2022 року російські банки почали блокувати роялті (платежі за користування франшизою), бо були не готові брати на себе відповідальність за опрацювання платежів на адресу франчайзера з «недружньої» держави (США). Клієнти не могли отримати право власності з російських франчайзі та відправляти платежі в США.
У зв’язку з цим на замовлення Subway російська юридична компанія Nevsky IP LAW провела необхідні аналізи договорів і санкційного законодавства рф та знайшла відповідні юридичні механізми, які дозволяють законно здійснювати збір роялті з франчайзі та спрямовувати їх на адресу холдингової компанії. У результаті компанія допомогла клієнту (Subway) знову отримувати роялті з російських франчайзі. Банки відновили обробку платежів, а франчайзі повернулися до виконання обов'язків зі сплати роялті.