АМКУ зобов’язав Державіаслужбу забезпечити авіаперевізникам конкурентні умови для експлуатації повітряних ліній

Як зазначають у комітеті, Державіаслужба надала перевагу авіакомпанії «Скайап», що поставило її у привілейоване становище порівняно з конкурентами

Фото: ілюстративне

22 лютого 2024 року відбулося засідання комітету, на якому дії Державіаслужби, які полягали в незабезпеченні можливості для авіаперевізників подати заяви на отримання прав на експлуатацію повітряних ліній визнано порушенням, у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які призвели до обмеження конкуренції.

Про це йдеться на сайті АМКУ.

Згідно з повідомленням, до комітету, до повномасштабного вторгнення росії в Україну, звернувся з заявою авіаперевізник (ТОВ «Біз Ейрлайн») щодо можливих ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Державіаслужби, які полягають у позбавленні авіаційних перевізників права брати участь у конкурентному отриманні прав на експлуатацію повітряних ліній, а саме: Київ – Тель-Авів (Держава Ізраїль) – Київ, Одеса – Тель-Авів (Держава Ізраїль) – Одеса (Ізраїльські лінії).

«Державіаслужба надає, анулює, відмовляє у наданні та обмежує обсяг прав на експлуатацію повітряних ліній українським та іноземним авіаперевізникам відповідно до Авіаційних правил України», – пояснили в комітеті.

Зазначається, що до Державіаслужби також надійшли заяви від авіакомпанії «Скайап» щодо отримання прав на експлуатацію Ізраїльських повітряних ліній, у зв’язку з невикористанням їх протягом 12 місяців ТОВ «ЯнЕір».

Комісією одночасно було прийнято рішення стосовно двох питань: про анулювання прав ТОВ «ЯнЕір» та надання таких прав авіакомпанії «Скайап». Тобто Державіаслужба не надала часу для надання відповідних пояснень та підтверджувальних документів для ТОВ «ЯнЕір», а також не надала можливості для інших авіаперевізників скористатися своїм правом на отримання таких повітряних ліній.

«Такі дії Державіаслужби призвели до обмеження конкуренції, а саме надання переваг авіакомпанії «Скайап», які поставили її у привілейоване становище порівняно з конкурентами», – наголосили в АМКУ.

У комітеті також нагадали, що через з вторгненням російського агресора на територію України авіаційна галузь на сьогодні не працює, Україна закрила весь свій повітряний простір для цивільних перевезень з 24 лютого 2022 року. На сьогодні припинено будь-які авіаперевезення, зупинилася діяльність десятків авіакомпаній та інших підприємств авіаційного ринку.

«Водночас після відновлення цивільної авіації в Україні важливо забезпечити конкуренцію між авіаперевізниками під час отримання доступу до авіамаршрутів. Тому Антимонопольний комітет зобов’язав Державіаслужбу забезпечити можливість авіаперевізникам на конкурентних умовах брати участь в процесі отримання прав на експлуатацію повітряних ліній після відновлення перевезень, що сприятиме створенню конкуренції на ринку», – йдеться в повідомленні.

Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що АМКУ оштрафував «Нафтогаз Ойл Трейдинг» на 900 000 грн за здійснення концентрацій без відповідних дозволів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS