Пластична вистава «Косачка», яка об’єднала незалежних українських хореографок, танцівниць, музиканток і візуальних мисткинь, повертається на українську сцену. Після київської прем’єри, яка з аншлагом відбулася 3 грудня, команда продовжила роботу над проєктом, і скоро покаже виставу двічі: 17 березня в Києві і 20 березня у Хмельницькому.
«Косачка» створена за оригінальним сценарієм і присвячена жінкам, які зараз боронять Україну.
«Мені цікава тема розвитку і зміцнення духу. Ідея вистави зародилася від того, що я спостерігала, наскільки сильні жінки мене оточують, в тому числі у моїй власній родині, і міркувала про те, як зароджується вибір – бути стійкими і захищати те, що важливо», – розповідає режисерка Юлія Лопата.
Після успішної прем’єри в Київській опері, команда проєкту продовжує розвивати матеріал вистави, тож в березні глядачі побачать її оновлену версію – але так само сповнену символів і відсилок до світової та української культури.
«Косачка» – це вистава-ритуал, міф про подорож людського духу у тілі жінки, безперервне коло життя.
«Ми досліджуємо явища, пов’язані з універсальною природою жінки, експериментуємо з артефактами часу, діджиталізуємо фольклорний спів і звучання бандури, яке для нас спеціально записав Володимир Войт», – розповідає композиторка Олена Шикіна, випускниця школи електронної музики module exchange. Разом із акторкою і вокалісткою Соломією Кириловою («Памфір», «Leopolis Night») Олена виконає музику наживо.
Авторка хореографії – незалежна хореографка Галина Пеха, яка працює над виставою, оновлюючи її матеріал, разом із своєю командою сучасного танцю Procontemporary. Художниця Ася Сутягіна, відома роботами в українському кіно («Додому», «Люксембург, Люксембург», «Мої думки тихі»), створила костюми ручної роботи, які підсвічують різні аспекти жіночих досвідів та образів жінки у міфології. До підготовки оновлених показів також долучився американський драматург Пол Барджетто, для якого це вже не перший повоєнний досвід роботи з українськими митцями театру і танцю.