Опитування українців про те, де вони отримують інформацію про події війни, показало, що найпопулярнішим джерелом новин є українські телеграм-канали.
При цьому телемарафон «Єдині новини», як зазначають автори опитування, сильно здав позиції і втрачає довіру (телемарафон був запущено 24 лютого 2022 року для інформування населення України про ситуацію в країні у зв'язку з російським вторгненням).
Найбільш популярні джерела інформації про війну:
Українські телеграм-канали – 53% опитаних.
Родичі, друзі, знайомі – 42%
YouTube – 40%
Телемарафон «Єдині новини» – 37%
Інтернет-сайти – 27%
Facebook – 24%
Супутникове телебачення – 11%
Радіо – 10%
Російські телеграм-канали – 1%
Опитування проведено фондом «Демократичні ініціативи» та Центром Разумкова з 21 по 27 березня 2024 року серед 2020 респондентів. Опитування проводилося на територіях, які контролює уряд України, на яких не ведуться бойові дії.
Як зазначають автори дослідження, телеграм-канали найпопулярніші серед молодих українців, тоді як популярність телемарафону зростає з віком респондентів.
“Найпопулярніші (73%) ці джерела серед наймолодших (до 30 років), причому в цій групі Телеграм має дуже великий відрив від усіх інших джерел. Зі збільшенням віку популярність Телеграм-каналів поступово знижується, і серед найстарших респондентів ними користується лише обмежена кількість (26%). (...) Орієнтація на телемарафон «Єдині новини» має чіткий віковий зв’язок: наймолодші респонденти дуже рідко користуються цим джерелом, але зі збільшенням віку його популярність зростає, так що в найстаршій віковій групі воно стає домінуючим (ним користуються 64% цієї групи)”, – йдеться в дослідженні.
Бекграунд. Як повідомлялося, телемарафон «Єдині новини» можуть закрити, якщо канали не продемонструють зміни. Це станеться, якщо марафон не поверне довіру суспільства.