Президент України Володимир Зеленський пропонує приєднатися Україні до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року.
Відповідний законопроєкт №0264 зареєстровано та опубліковано на сайті ВР.
Проєкт закону розроблено на виконання плану заходів із виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року №1106.
Конвенція, яка набрала чинності 8 вересня 2017 року, містить вимогу щодо зміни водяного баласту або очищення води й осадів відповідно до суднового плану поводження з водяним баластом суднами, які беруть участь у міжнародній торгівлі. Крім того, конвенцією передбачено необхідність наявності міжнародного свідоцтва про поводження з водяним баластом на борту кожного судна.
Водночас пов’язаний проєкт закону №11208 передбачає імплементацію положень Конвенції щодо перевірки суден, виявлення порушень і контролю суден, забезпечення приймальними спорудами для осадів у портах і на терміналах, а також вимог щодо поводження з водяним баластом.
Крім того, проєктом закону №11209 передбачається імплементація положень Конвенції щодо відповідальності за правопорушення з питань поводження з водяним баластом, виявлення порушень та контролю суден.
Бекграунд. Раніше Мind повідомляв, що передвиборча ініціатива Ердогана про «вільне торговельне судноплавство в Чорному морі» обернулася провалом. Туреччина протягом двох попередніх місяців обговорювала з Україною та росією потенційну угоду про забезпечення вільного та безпечного комерційного судноплавства в Чорному морі, однак наміри турецької сторони завершилися безрезультатно. Як повідомили джерела, сторони «досягли домовленостей щодо тексту угоди, який мала оголосити Анкара», однак Україна відмовилася офіційно підписувати документ.