У 2023 році українці зробили на 39,59% більше поїздок на орендованому авто, ніж роком раніше.
Про це Mind повідомили в Getmancar.
Зазначається, що кількість користувачів орендованих авто в Україні значно зросла: якщо в серпні 2023 року їх було близько 210 000, то зараз уже майже 240 000. Лише за пів року кількість користувачів збільшилася майже на 15%. Середньомісячна аудиторія 2023 року зросла на 46,8% проти 2022 року. Річний виторг зріс на 86,93%, враховуючи валютні коливання.
За даними компанії, зростання попиту на ринку пов’язане з ризиками війни. Зокрема, у Getmancar називають такий чинник, як міграція. Також тенденції на ринку автопродажу в Україні зазнають змін через повномасштабну війну. Частина осіб, що виїхали на початку нападу рф, тепер повертаються або відвідують країну на короткий час, користуючись каршерингом. Водночас через закриття портів і перешкоди на кордоні з Польщею ціни на автомобілі зростають, а пропозиція трохи знижується.
Підвищенню цін сприяє також збільшення вартості логістики й обмежене постачання автотранспорту в Україну. Через загострену ситуацію та економічні труднощі деякі люди побоюються інвестувати гроші у власний автомобіль і натомість обирають оренду транспорту.
Однак не всі великі гравці наразі планують заходити на український ринок каршерингу.
«Компанія Bolt завжди вивчає можливості для розширення своїх послуг, особливо там, де наш бізнес уже налагоджений, але поки що в нас немає планів щодо запуску сервісу каршерингу в Україні найближчим часом», – повідомили представники компанії.
Uklon також заявив, що поки у компанії немає планів запуску каршерингу в Україні.
Нагадаємо: український сервіс каршерингу Getmancar із квітня запускає свою франшизу в Молдові.
«Молдова стала однією з наших перших франшиз. Парком і розвитком сервісу буде повністю керувати місцевий франчайзинг. Зокрема, наш партнер відповідатиме за зарядку електромобілів», – повідомили в компанії.
У Getmancar заявили, що сервіси в Україні та Молдові дещо відрізняються, зокрема за моделлю, яка діє в Україні, радіус поїздок дещо обмежений. У Києві та Дніпрі він працює в місті та на околицях. У Молдові ж сервіс можна буде використовувати по всій країні, окрім Придністров’я. Але обовʼязковою умовою є залишити авто після користування у місті Кишинів.
«Основною особливістю цієї франшизи є те, що в Молдові автопарк повністю складатиметься з електромобілів, таких, як Renault Zoe, Honda MNV, Volkswagen ID.3 та BYD Dolphin. Україна, навпаки, не має у своєму автопарку електромобілів», – додали в Getmancar.
У компанії розраховують, що протягом першого року роботи сервісом скористаються від 10 000 користувачів.
Бекграунд. Докладно про вихід Getmancar на молдовський ринок читайте в матеріалі Mind.