Grampet Group, найбільший приватний оператор залізничних вантажних перевезень у Румунії, офіційно відкрив залізничний зерновий термінал у Дорнешті (повіт Сучава) поблизу румунсько-українського кордону. Термінал дозволить оптимізувати перевезення українського зерна до порту Констанца. Як повідомляє Forbes Romania, урочиста церемонія відкриття відбулася 31 травня.
Grampet Group завершила будівництво терміналу вартістю 10 млн євро у березні 2024 року, після чого розпочалися випробування об’єкта. Відкриття планувалося одразу після завершення тестового періоду. Інвестор називав спеціалізований залізничний термінал найбільшим у Європі.
«Новий комплекс у Дорнешті має потужність перевалки зерна 3 млн тонн на рік. Завдяки цьому та сучасним технічним і технологічним рішенням термінал стане стратегічним пунктом для перевезення зерна від кордону з Україною до порту Констанца. Потужності комплексу подібні до терміналів у морських і річкових портах. Вони дозволяють одночасно перевантажувати вісім українських вагонів-зерновозів широкої колії та вісім румунських вагонів (європейської колії). Всі інші термінали в Європі дозволяють перевантажувати щонайбільше два вагони одночасно», – зазначив президент Grampet Group Груя Стойко.
Перевантажувальний комплекс має станцію навантаження вагонів довжиною 128 метрів і станцію розвантаження довжиною 120 метрів загальною потужністю перевантаження 500 тонн на годину. Термінал здатний працювати безперервно 24 години на добу.
Комплекс у Дорнешті став п’ятим терміналом, яким управляє Grampet Group. «Інвестиція знаменує собою новий етап у зусиллях групи сприяти розвитку індустрії залізничних вантажних перевезень у Румунії та покращенню ефективності залізничної інфраструктури в регіоні», – додав Стойко.
«Хочу, щоб Румунія була найважливішими воротами для відновлення України, давайте скористаємося цим, щоб розвинути залізничну, автомобільну, повітряну, морську інфраструктуру та показати, що приватним компаніям також дозволено інвестувати – тим більше, що вони інвестують набагато краще, ніж державні», – підкреслив почесний радник прем’єр-міністра Румунії у сфері міжнародних економічних відносин Віктор Понта.
Grampet Group – найбільший приватний логістичний оператор у Румунії. Група надає послуги залізничного вантажного транспорту; логістики та перевалки вантажів, будівництва, ремонту та модернізації рухомого складу; виробництва запчастин; ІТ-рішень для залізничних операторів.
Бекграунд. Як раніше повідомляв Mind, Румунія завершила проведення тендера на організацію додаткової якірної стоянки в порту Констанца, яка використовуватиметься для перевантаження української агропродукції. Про це повідомляв генеральний директор ПрАТ «УДП» Дмитро Москаленко в середині травня. Облаштування нової стоянки потроху стає реальністю після майже року активних обговорень і численних обіцянок румунської сторони.
Докладніше про те, як і чому румунський порт Констанца стає важливим хабом на шляху українських сільгосптоварів до зарубіжних споживачів, можна прочитати тут.