Румунська Grampet Group відкрила залізничний зерновий термінал на шляху українського зерна до Констанци

Комплекс здатний щороку обробляти 3 млн тонн збіжжя

Фото: forbes.ro

Grampet Group, найбільший приватний оператор залізничних вантажних перевезень у Румунії, офіційно відкрив залізничний зерновий термінал у Дорнешті (повіт Сучава) поблизу румунсько-українського кордону. Термінал дозволить оптимізувати перевезення українського зерна до порту Констанца. Як повідомляє Forbes Romania, урочиста церемонія відкриття відбулася 31 травня.

Grampet Group завершила будівництво терміналу вартістю 10 млн євро у березні 2024 року, після чого розпочалися випробування об’єкта. Відкриття планувалося одразу після завершення тестового періоду. Інвестор називав спеціалізований залізничний термінал найбільшим у Європі.

«Новий комплекс у Дорнешті має потужність перевалки зерна 3 млн тонн на рік. Завдяки цьому та сучасним технічним і технологічним рішенням термінал стане стратегічним пунктом для перевезення зерна від кордону з Україною до порту Констанца. Потужності комплексу подібні до терміналів у морських і річкових портах. Вони дозволяють одночасно перевантажувати вісім українських вагонів-зерновозів широкої колії та вісім румунських вагонів (європейської колії). Всі інші термінали в Європі дозволяють перевантажувати щонайбільше два вагони одночасно», – зазначив президент Grampet Group Груя Стойко.

Перевантажувальний комплекс має станцію навантаження вагонів довжиною 128 метрів і станцію розвантаження довжиною 120 метрів загальною потужністю перевантаження 500 тонн на годину. Термінал здатний працювати безперервно 24 години на добу.

Румунська Grampet Group відкрила залізничний зерновий термінал на шляху українського зерна до Констанци
Фото: profit.ro

Комплекс у Дорнешті став п’ятим терміналом, яким управляє Grampet Group. «Інвестиція знаменує собою новий етап у зусиллях групи сприяти розвитку індустрії залізничних вантажних перевезень у Румунії та покращенню ефективності залізничної інфраструктури в регіоні», – додав Стойко.

«Хочу, щоб Румунія була найважливішими воротами для відновлення України, давайте скористаємося цим, щоб розвинути залізничну, автомобільну, повітряну, морську інфраструктуру та показати, що приватним компаніям також дозволено інвестувати – тим більше, що вони інвестують набагато краще, ніж державні», – підкреслив почесний радник прем’єр-міністра Румунії у сфері міжнародних економічних відносин Віктор Понта.

Grampet Group – найбільший приватний логістичний оператор у Румунії. Група надає послуги залізничного вантажного транспорту; логістики та перевалки вантажів, будівництва, ремонту та модернізації рухомого складу; виробництва запчастин; ІТ-рішень для залізничних операторів.

Бекграунд. Як раніше повідомляв Mind, Румунія завершила проведення тендера на організацію додаткової якірної стоянки в порту Констанца, яка використовуватиметься для перевантаження української агропродукції. Про це повідомляв генеральний директор ПрАТ «УДП» Дмитро Москаленко в середині травня. Облаштування нової стоянки потроху стає реальністю після майже року активних обговорень і численних обіцянок румунської сторони.

Докладніше про те, як і чому румунський порт Констанца стає важливим хабом на шляху українських сільгосптоварів до зарубіжних споживачів, можна прочитати тут.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS