Більша частина російської нафти зараз перевозиться тіньовим флотом – переважно старими танкерами з непрозорою реєстрацією.
Після того, як західні країни почали вводити санкції проти російського ЗПГ, рф у відповідь почала застосовувати вже випробувані методи і формувати тіньовий флот для транспортування зрідженого газу.
Джерело. Про це пише Bloomberg.
За даними видання, ЗПГ-танкерів у світі в 10 разів менше, ніж нафтових, це більш спеціалізовані судна, їх легше відстежити, і для них потрібні екіпажі з особливими професійними навичками.
За останні три місяці щонайменше вісім ЗПГ-танкерів перейшли у власність маловідомих компаній, зареєстрованих у Дубаї, повідомляє видання із посиланням на глобальну базу суднових даних Equasis. Щонайменше у трьох із них у графі «страховик» у базі даних Міжнародної морської організації написано «невідомий».
Є кілька факторів, що вказують на те, що росія намагається створити тіньовий флот із ЗПГ-танкерів, зазначає Малті Хамперт, засновник вашингтонського аналітичного центру Арктичний інститут: це купівля старих суден, передача танкерів льодового класу дубайській фірмі та рекордна кількість дозволів, виданих на плавання за системою моніторингу.
Бекграунд. США та ЄС запровадили кілька видів санкцій проти російської ЗПГ-галузі. Вашингтон, зокрема, вніс до чорного списку «Арктик ЗПГ – 2».
Російська компанія «Новатек» збиралася розпочати відвантаження газу з нього наприкінці 2023 – на початку 2024 років, але не змогла цього зробити через санкції, вихід іноземних акціонерів від участі в проекті та відсутність необхідних танкерів.