У 2023 році падіння обсягу венчурних інвестицій в українські стартапи уповільнилося до 11% проти попереднього року, досягнувши загальної суми угод у $209 млн.
Про це стало відомо з дослідження фонду AVentures Capital.
Зазначається, що перше півріччя 2024 року показує ознаки відновлення: обсяг угод збільшився в 4,1 раза проти аналогічного періоду минулого року – з $68 млн до $283 млн, що перевищує показники 2022–2023 років.
За останні шість місяців обсяг угод зріс у 4,1 раза проти першого півріччя 2023 року, досягнувши $283 млн. Частка інвестицій на ранній стадії у 2023 році скоротилася до 38% від загального обсягу, тоді як у 2022 році вона була 39%.
Більша частина з $209 млн інвестицій була розподілена за шістьма напрямами: EdTech (41%) – $85 млн; IT Services (14%) – $30 млн; Finance (14%) – $29 млн; Retail (10%) – $21 млн; Entertainment (7%) – $16 млн; інше (14%) – $29 млн.
Найбільше інвестицій залучили:
Українські miltech-компанії залучили $6,7 млн інвестицій, включно з грантами. Державний кластер Brave1 інвестував $2,3 млн в оборонні компанії. Серед miltech-компаній у 2023 році найбільше залучила Osavul – $1 млн. У 2024 році з’явився новий «єдиноріг» – компанія Creatio, яка залучила $200 млн з оцінкою $1,2 млрд. Потенційними «єдинорогами» AVentures Capital назвала Headway, BetterMe, Universe Group, Ajax, Restream, Welltech, Preply.
Під час першого року великої війни венчурні інвестиції в українські стартапи знизилися до семирічного мінімуму – до $218 млн. Це падіння було передбачуваним, хоча й особливо болючим на тлі рекордних $832 млн у 2021 році. Такого скромного потоку венчурного фінансування українські стартапи не бачили з 2016 року, коли загальна сума ледве перевищила $80 млн. У 2022 році 62% інвестицій припало на чотири компанії – AirSlate, Preply, Fintech Farm, Spin.ai.
Бекграунд. Раніше Mind писав, що члени ангельського клубу United Angels Network вклали $80 тис. в український стартап Bluedot, який розробляє розширення для Chrome, що підсумовує зустрічі у Google Meet за допомогою ШІ.