росія збудувала новий десантний корабель для заміни втрат у Чорному морі

З початку вторгнення росії в Україну Чорноморський флот втратив чотири великі десантні кораблі

фото DR

росія офіційно спустила на воду перший зі своїх нових десантних кораблів проєкту 11711М «Кайман» у спробі поповнити серйозні втрати в Чорному морі, проте спуск поки що символічний, бо корабель ще потребує оснащення, повідомило українське видання Defense Express 4 червня.

Судно «Владімір Андреєв» призначене для перевезення ударних гелікоптерів Ка-52К та відновлення частини втраченої потужності після затоплення чотирьох десантних кораблів під час війни проти України.

Церемонія спуску на воду відбулася 30 травня 2025 року в портовому місті Балтійськ за участю головнокомандувача ВМС росії адмірала Алєксандра Моїсеєва.

Однак термін «спуск на воду» не відповідає дійсності: «Владімір Андреєв» був просто переведений зі стапеля суднобудівного заводу «Янтар» у плавучий док (ПД-8), що означає, що судно ще не вийшло на воду Балтійського моря. Корабель все ще потребує дооснащення, перш ніж зможе відбутися фактичний спуск на воду.

З початку вторгнення росії в Україну Чорноморський флот втратив через атаки України чотири великі десантні кораблі – «Мінськ», «Саратов», «Новочеркаськ» та «Цезар Куніков».

Ще один корабель, «Оленегорскій горняк», був пошкоджений. Будівництво «Владіміра Андрєєва» стало першою відчутною заміною, хоча й неповною, у тому процес відновлення для ВМС рф тривалий і затратний.

«Владімір Андрєєв» – перший корабель удосконаленого класу проекту 11711М. Конструкція має більшу водотоннажність – до 9500 тонн – і розширену місткість для військ, техніки та гелікоптерів.

Очікується, що він перевозитиме до чотирьох гелікоптерів, зокрема варіанти Ка-52К або Ка-29, а також 26 основних бойових танків або до шести мотострілецьких рот, оснащених бронетранспортерами.

Другий корабель того ж класу, «Владімір Трушин», зараз будується на тій самій верфі. Обидва судна були закладені у 2019 році, а їхнє завершення спочатку планувалося у 2023–2024 роках, але затримки перенесли їхнє заплановане введення в експлуатацію на 2026 рік.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS