Влада Євросоюзу має намір провести модернізацію залізничної та автомобільної мережі на території своїх країн-членів, щоб пришвидшити транспортування військ і військової техніки в разі війни з росією з «тижнів і місяців» до «кілька годин, максимум – днів».
Про це Financial Times повідомив голова транспортного відомства ЄС Апостолос Ціцікостас.
За словами єврокомісара, зараз транспортні коридори Європи, які будувалися без урахування потреби перекидання армій територією Альянсу, непридатні для оперативного транспортування танків, піхоти та військових вантажів по всьому континенту.
Бойова техніка під час її перекидання до східного кордону ЄС застрягне в тунелях, обвалить мости та заплутається у прикордонних бюрократичних процедурах.
«Ми маємо старі мости, які необхідно модернізувати. Ми маємо вузькі мости, які потрібно розширити. І ми маємо мости, яких взагалі не існує», – заявив Ціцикостас.
Вантажівки на європейських дорогах зазвичай важать до 40 тонн, а танк – до 70 тонн, звернув він увагу не стан інфраструктури.
«Ми більше не можемо дозволити собі бути неготовими чи залежними», – наголосив єврокомісар.
Згідно з планом транспортного відомства ЄС, планується модернізувати 500 інфраструктурних об'єктів уздовж чотирьох військових коридорів, що тягнуться через весь континент. Проєкт розбудови цих вузлів, які не називаються з міркувань секретності, розроблено спільно з НАТО та військовим командуванням Альянсу.
Крім того, Брюссель має намір скоротити «паперову тяганину», пов'язану з проходом техніки через кордони країн ЄС.
Ціцикостас наголосив, що пропонує направити на програму модернізації транспортної мережі 17 млрд євро.
Офіційна презентація стратегії транспортного відомства відбудеться згодом цього року.
Високопоставлені дипломати ЄС у розмові з FT зазначили, що заявлена Єврокомісією сума у 17 млрд євро, ймовірно, буде знижена під час переговорів між країнами ЄС перед ухваленням європейського бюджету на 2028–2034 роки.
Бекграунд. Нагадаємо: країни Євросоюзу та законодавці готуються до переговорів щодо плану ЄС заборонити імпорт російського газу на рік раніше, ніж планувалося.