Група міжнародних інвесторів, до якої увійшли AllianceBernstein, Neuberger Berman, Schroders та інші керуючі активами, закликала Toyota Motor надати детальніше роз’яснення щодо планів викупу компанії Toyota Industries.
Про це повідомляє Reuters.
У листі, надісланому 8 серпня інвестори розкритикували відсутність прозорості у визначенні вартості угоди та висловили занепокоєння щодо захисту прав міноритарних акціонерів. На думку підписантів, угода, яку вже називають однією з наймасштабніших корпоративних реструктуризацій у Японії, може посилити вплив родини Тойода, засновників автомобільного концерну.
Водночас інвестори наголосили, що недостатня відкритість у процесі оцінки активів суперечить принципам належного корпоративного управління, на які нині робить ставку і уряд Японії, і фінансові регулятори. Згідно з умовами угоди, Toyota Motor, разом із Toyota Fudosan (груповою компанією з нерухомості) та головою ради директорів Toyota Акіо Тойодою, планує викупити Toyota Industries – виробника навантажувачів і ключового постачальника автозапчастин для концерну – та вивести її з біржі.
Вартість угоди оцінюється у 3,7 трлн єн (приблизно $24,5 млрд), а пропонована ціна викупу складає 16 300 єн за акцію, що становить премію близько 23% до ринкової вартості паперів до моменту оголошення про угоду у квітні. Експерти зазначають, що премія є нижчою за середньоринкову для подібних угод, що викликає додаткові питання щодо справедливості умов для менших інвесторів. Аналітики прогнозують, що тиск на Toyota з боку міжнародних акціонерів та регуляторів посилюватиметься, адже справа може стати прецедентом для майбутніх корпоративних реструктуризацій у Японії.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що український ринок автобусів скоротився у вересні – попит змістився у бік вживаної техніки. Продажі автобусів знизилися на 6% порівняно з минулим роком, тоді як частка нових машин впала до 58%