Світові компанії прогнозують загальні фінансові втрати на суму від $21 до $22,9 млрд у 2025 році та майже $15 млрд у 2026-му.
Про це повідомляє Reuters.
Загальна сума потенційних збитків перевищує $35 млрд, що трохи більше, ніж $34 млрд, зафіксовані у травні, відразу після запровадження президентом Дональдом Трампом нових мит у квітні – події, яку він назвав “Днем визволення”. Саме тоді рішення Вашингтона суттєво дестабілізувало глобальні ланцюги постачання.
Проте за зростанням загальних цифр стоїть зсув у структурі втрат. Значну частину збільшення сформувала оцінка Toyota, яка спрогнозувала вплив тарифів на рівні $9,5 млрд. Натомість низка компаній, зокрема французькі виробники алкоголю Remy Cointreau і Pernod Ricard, а також Sony, зменшили свої попередні прогнози після того, як США досягли домовленостей із Європейським Союзом та Японією про зниження тарифних ставок.
Керівник Stellantis Антоніо Філоса в інтерв’ю Reuters зазначив, що бізнес поступово адаптується до нової реальності, де тарифи стають “черговою змінною у рівнянні корпоративного управління”, яку компанії повинні навчитися контролювати. Водночас Stellantis попередила, що у 2024 році може втратити до 1,5 млрд євро, але планує інвестувати $13 млрд у виробництво у США протягом наступних чотирьох років.
Заступник генерального секретаря Міжнародної торгової палати Ендрю Вілсон відзначив, що нинішня ситуація свідчить про певну стабілізацію у торговельних відносинах між ключовими партнерами США, проте залишається високий рівень невизначеності.
Прикладом цього став нещодавній коментар Трампа, який спершу заявив про можливість запровадження 100% тарифів на китайські товари, а вже через кілька днів визнав, що такі заходи є “неспроможними в довгостроковій перспективі”, поклавши провину за загострення торговельних переговорів на Пекін.
За даними LSEG, компанії з індексу S&P 500 очікують уповільнення зростання прибутків до 9,3% у третьому кварталі 2025 року проти 13,8% у попередньому кварталі. Основну підтримку американському ринку продовжує забезпечувати сектор ІТ, зокрема завдяки інвестиціям у штучний інтелект. Тим часом у Європі очікується, що прибутковість компаній індексу Stoxx 600 становитиме лише 0,5%, тоді як раніше цей показник досягав 4%.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Китай вперше за шість років не імпортував жодної тонни сої зі США. Через торговельну напругу з Вашингтоном Пекін повністю переорієнтувався на постачання з Південної Америки