Від весни 2025 року ринок установки газобалонного обладнання (ГБО) в Україні демонструє стабільні, хоч і невисокі показники – щомісяця переобладнується близько 1000–1200 автомобілів.
Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.
Ключовим фактором стабільного попиту залишається цінова перевага газу над бензином: з початку року ціна на зріджену газову суміш знизилася з 37 грн/л до 34 грн/л, тоді як бензин подорожчав із 56 грн/л до 58,6 грн/л. Разом із тим певні фактори стримують зростання ринку або поступово зменшують обсяги: зменшення кількості автомобілів, придатних для переобладнання (з атмосферними двигунами без прямого впорскування та турбонагнітачів), вартість обов’язкової сертифікації після переобладнання та зростання популярності електромобілів.
За даними ринку, у вересні 2025 року найчастіше переобладнували позашляховики та сімейні авто таких брендів, як Toyota, Skoda, Hyundai, Volkswagen, Nissan і Ford. Здебільшого це машини зі старими атмосферними двигунами, що ідеально підходять для ГБО та користуються попитом на вторинному ринку. Особливу активність показали американські автомобілі, зокрема Jeep та Ford, які мають об’ємні мотори, де економія від газу максимальна.
Модельний рейтинг підтверджує економічну мету встановлення ГБО: зменшення витрат пального на великих імпортних кросоверах і сімейних авто. Найпопулярніші моделі для переобладнання: Nissan Rogue, Jeep Cherokee, Mitsubishi Outlander, Toyota Camry та Dodge Journey. Для цих авто ГБО є практично єдиним способом для українських власників збалансувати високу витрату бензину з прийнятним бюджетом.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що Toyota нарощує виробництво четвертий місяць поспіль: у вересні обсяг зріс на 11%. Збільшення попиту на гібриди в США та відновлення виробництва після торішніх зупинок стали головними драйверами зростання.