Український малий і середній бізнес демонструє стійкість і здатність до розвитку навіть у четвертий рік повномасштабної війни. Підприємці продовжують розширювати діяльність, виходять на міжнародні ринки, користуються грантовими програмами та активно впроваджують цифрові інструменти.
Про це повідомляє Mastercard.
Прагнення до розширення стало визначальною рисою українського бізнесу: 67% підприємців планують масштабування, зокрема через відкриття нових точок продажу, збільшення виробництва або використання цифрових каналів збуту. Також популярним напрямком розвитку стало розширення асортименту товарів і послуг. Зростає й зацікавленість у грантових можливостях – цього року 41% підприємців брали участь у таких програмах, що на 14% більше, ніж торік.
Важливим фактором розвитку стає експорт: уже 38% бізнесів продають товари чи послуги за кордон, що на 22% більше, ніж торік. Ще чверть підприємців планують вийти на міжнародні ринки найближчим часом. Найпопулярніші напрямки експорту – Австрія, Болгарія, Польща та США.
За результатами дослідження, 93% підприємців приймають безготівкові платежі, і для більшості це вже основний канал одержання доходів. Понад 70% бізнесів заробляють більшу частину (понад 51%) саме через безготівкові продажі. Серед найпоширеніших способів приймання платежів – оплата за реквізитами, використання смартфонів як POS-терміналів, а також онлайн-оплати через сайти або платіжні сервіси.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що 42% українських підприємців уже використовують штучний інтелект, про це свідчить дослідження Mastercard. За даними Інги Андреєвої, майже весь малий бізнес перейшов на безготівкові платежі, а цифрові канали стали основою його розвитку та експорту.