Після запровадження санкцій ЄС проти Nayara Energy, 49% якої належить російській «Роснєфті», компанія змушена була різко скоротити обсяги виробництва та змінити напрямки діяльності. Уже через два тижні після санкцій підприємство зменшило переробку до 75% номінальної потужності через заповненість сховищ і зупинення морських відвантажень.
Про це йдеться в дослідженні Mind.
Санкції спричинили розрив торговельних і логістичних зв’язків. Від співпраці з Nayara Energy відмовились іракська SOMO та Saudi Aramco, а головною сировиною для переробки стала російська Urals. Зупинили роботу з компанією низка міжнародних трейдерів і банків країн «Великої сімки», а індійські судноплавні компанії Great Eastern Shipping і Seven Islands Shipping скасували операції в порту Вадінар.
Одним із найгучніших інцидентів став випадок із танкером Omni (IMO 9400980), який відмовився розвантажувати нафту Urals у Вадінарі та вирушив до порту Мундра. Згодом судно придбав інший індійський НПЗ – HPCL-Mittal Energy Ltd, а вже за кілька днів Omni потрапив під санкції США у межах обмежень проти Ірану.
Після санкцій компанію залишили кілька топменеджерів, включно з генеральним директором Алессандро де Дорідесом. У вересні новим CEO став Теймур Абасгулієв, колишній топменеджер азербайджанської SOCAR, який має досвід роботи на ринку Туреччини.
Поступово діяльність компанії стабілізувалася за підтримки уряду Індії. Nayara Energy збільшила продажі пального на внутрішньому ринку, зокрема державній Hindustan Petroleum, і наростила залізничні перевезення більш ніж удвічі. Також компанія одержала дозвіл використовувати чотири танкери для внутрішніх морських перевезень, серед яких підсанкційний Leruo (IMO 9385831).
Через фінансові обмеження Nayara Energy проводить розрахунки лише в індійських рупіях. У вересні уряд схвалив план відкриття міжнародних операцій через державний UCO Bank, що має дозволити компанії частково відновити зовнішні платежі.
Попри це зовнішній напрям діяльності фактично паралізований – міжнародні трансакції заблоковані, а оновлення обладнання ускладнене. Водночас, за словами аналітика Vanda Insights Вандани Харі, високий внутрішній попит на пальне в Індії «стає потужним буфером для нафтопереробних заводів країни», що дозволяє Nayara Energy зберігати певну операційну стабільність.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що індійська Nayara Energy стала частиною «тіньового» флоту росії: як компанія працює після санкцій ЄС. Після запровадження санкцій проти «Роснєфті» індійський переробник змінив логістику, переорієнтував постачання на внутрішній ринок і підключився до схем російського експорту нафтопродуктів.