Ще кілька років тому YouTube-канали розглядали лише як місце для розважального контенту, який тоннами поглинають підлітки і діти. Протягом останніх двох років ця ніша почала зміщуватися у бік створення каналів з бізнес-контентом, тобто каналів для дорослої аудиторії. Безліч прогресивних компаній знімають блоги і влоги, заводять канали в YouTube. Спеціаліст компании AIR Brands Лариса Борисенко спеціально для Mind розповіла нещодавно про те, чому вони це роблять, і для чого взагалі бізнесу потрібен YouTube-канал.
Але часто до такої роботи – зйомок відео про свій бізнес, подорожі, хобі – підходять з досить розмитим уявленням про те, як це слід робити і на кого орієнтований створюваний ними відеоканал. Mind попросив Андрія Ольшевського, редактора FranchTV, розповісти про найголовніші помилки початківців бізнес-влогеров.
«Тільки я зніму унікальний контент»
Якщо ви думаєте саме так, це – перший крок до провалу. Кожну хвилину в YouTube викладається 400 годин відео. Ви досі впевнені у своїй неповторності? Really?
«Лише я знаю про цю нішу все»
Свого часу саме через цю помилку загальмувався розвиток каналу FranchTV, оскільки він був присвячений вкрай вузькій темі – франчайзингу. Так, це був єдиний канал про франчайзинг в СНД, але за п'ять років на нього підписалося аж 14 000 чоловік. Після репозиціонування каналу як каналу для підприємців (для думаючої аудиторії) у період з жовтня 2017 року по червень 2018-го кількість передплатників досягло 50 000.
«Мої відео точно дивитимуться всі»
Повірте, якщо ви не плануєте витрачати гроші на просування роликів, то це шлях в нікуди. На відміну від розважального відео, смисловий контент для дорослої аудиторії вкрай рідко без розкрутки стає вірусним або виходить у топ YouTube. Мінімально допустима сума на просування одного відео – $100. Верхньої межі немає.
«Почну знімати на телефон, а потім куплю камеру»
Часи, коли знімаєш себе і свого спікера на селфі-палку, пройшли. Дорослий глядач хоче бачити якісну картинку, яка часто за професіоналізмом не поступається телевізійній. Аналогічні вимоги до звуку: глядачі не пробачають перепади звуку, коли доводиться постійно то підвищувати, то знижувати гучність динаміків. Про відео- і аудіопромахи вони «повідомляють» дизлайком під відео та обуреним коментарем. За п'ять років роботи FranchTV, наприклад, було витрачено $50 000 на техніку, яка має властивість ламатися та морально застарівати.
«Заощаджу на техніці та віддам все на аутсорс»
Це досить часто використовуваний варіант, оскільки тримати у штаті монтажера, оператора, звуковика тощо недоцільно. Варто лишень пам'ятати, що виробництво одного випуску для бізнес-влогу тривалістю 20-25 хвилин в середньому обходиться у $1000. І слід бути готовим до того, що знайти хорошу команду вийде, швидше за все, не з першого разу.
«Я – великий інтерв'юер»
Неважливо, чим підприємець займався раніше, але прийшовши на YouTube, він обов'язково вважає себе великим інтерв'юером. На жаль, це не так. Тому все допускають одні й ті ж помилки. Найголовніша – до інтерв'ю не готуються, а спікера намагаються розкрити питаннями: «як ви починали, як прийшла така ідея, коли заробили перші $100 і дайте поради нашим глядачам».
Тому намагайтеся критично оцінювати створюваний контент, чесно відповідаючи собі на питання: а сам би я оце дивився?