mind
Бізнесмен та YouTube: як першому заробити на другому

Бізнесмен та YouTube: як першому заробити на другому

І кого саме може зацікавити цей формат

Цей матеріал також доступний російською
Бізнесмен та YouTube: як першому заробити на другому
Фото: pixabay.com

Практично будь-який бізнес можна розкрутити в соцмережах – це Україна вже зрозуміла. Хлопці, які добре вели сторінки в Instagram, стали SMM-менеджерами, навчилися рахувати трафік і розвивати аккаунти. Загалом, текст і фото ми освоїли. Наступний щабель еволюції просування – відео. Всі прогресивні компанії знімають блоги і влоги, заводять канали в YouTube. Спеціаліст компании AIR Brands Лариса Борисенко спеціально для Mind розповідає про те, навіщо вони це роблять, і для чого взагалі бізнесу потрібен YouTube-канал.

Чи допоможе YouTube у розвитку бізнесу? Однозначно, так. Статистика свідчить, що 83% українських інтернет-користувачів заходять на YouTube мінімум раз на місяць, а 55% переглядають тут ролики щодня.

Практично будь-який бізнес може використовувати цей відеохостинг у власних цілях. Комусь буде досить появи свого бренду на каналах топових блогерів (наприклад, вони можуть тестувати вашу продукцію), а для когось буде корисніше створити свій канал з унікальним контентом. І вже у нього ненав'язливо інтегрувати бренд.

Наприклад, якщо ваш бізнес – це хостел у Києві, розповідайте у своїх блогах про цікаві місця столиці. Нехай улюбленими точками поділяться найрізноманітніші люди, включаючи місцевих блогерів. Для людей це – корисний і цікавий контент. Для вас – передплатники та потенційні клієнти з різних міст, які дізналися про ваш хостел.

Звичайно, важливо розуміти, чи є ваша цільова аудиторія на YouTube. Якщо бізнес локальний, вузьконішевий, або компанія працює у сфері B2B, канал може не отримувати таких охватів, як акаунти популярних блогерів.

Але при цьому кожен передплатник буде дійсним або потенційним клієнтом. А ось для онлайн-бізнесу, який продає в інтернеті, YouTube буде максимально корисним. На його сторінки в соцмережах або на сайт можна перенаправляти трафік і аудиторію, відстежуючи ефективність каналу.

Як і що показувати на вашому каналі? Будь-який контент має бути корисним і цікавим. Причому не тільки власникам і співробітникам компанії, але й усім потенційним глядачам. Ваші ролики повинні вирішувати завдання глядачів, мотивувати до дії, розважати, а не бути водою. Що саме ви будете знімати: скетчі, розпакування, влоги – залежить від категорії бізнесу і цілей, можливостей та  ресурсів компанії.

Очевидна річ: аби канал став успішним, ним слід займатися. В ідеалі це має бути окремо виділена команда: маркетолог, він же ідейний натхненник і оцінювач ефективності каналу, та невеликий продакшен, який буде знімати, монтувати, завантажувати та оптимізувати відео. Не обійтися без дизайнера для належного графічного оформлення. Добре, коли в каналу є особа – спікер, з яким асоціюють акаунт. Це може бути керівник або фахівець, на 100% занурений у бізнес. Для збільшення переглядів корисно залучати блогерів.

Хороша частота виходу роликів – один-два на тиждень. Їхня тривалість залежить від формату. Якщо це розпакування нового продукту в вашому магазині, то воно займе кілька хвилин, а якщо поради якогось фахівця – то до півгодини.

Об'єднувати надто різні аудиторії на одному каналі не слід. Якщо ви хочете на YouTube публікувати і корпоративні відео, і ролики, що продають або розважають, потрібно заводити два різних канали. Те ж саме стосується мови. Якщо у бізнесу є і англомовні, і україно- або російськомовні клієнти, не полінуйтеся, заведіть для кожної аудиторії окремий канал.

Не забудьте інтегрувати YouTube-канал у ваш сайт. Це може бути просто клікабельна іконка в кутку, а можуть бути розділи або банери із вбудованими відео, наприклад, з описом товару.

Як оцінити результат? Ставте цілі. Що має дати вашому бізнесу YouTube-канал? Поліпшення продажів, підвищення упізнаваності, репутацію та імідж.

Якщо ваша мета – онлайн-продажі, то їхнє зростання можна відстежити по конвертації з переглядів на каналі в продажі на сайті. Хороший варіант: озвучувати в роликах промо-код для знижок при покупці на сайті, а потім відстежувати, як часто його застосовують. За допомогою коментарів і залучення можна вимірювати ставлення до продукту або компанії, задоволеність клієнтів. А завдяки інструменту «бренд-ліфт» – вимірювати впізнаваність бренду на YouTube. Ще один варіант перевірки корисності каналу – залучення глядачів до участі в офлайн-заходах через реєстрацію за посиланнями на форми.

До речі, цікавий і вже доведений факт. Якщо в темі електронного листа є слово «відео», клікабельність цієї email-розсилки підвищується у два-три рази.

Багато хто побоюється братися за просування за допомогою відеоконтенту. Мовляв, це ж треба сюжет придумати, знайти час для зйомки, потім монтувати. Але якщо з блогами і влогами на YouTube справляються діти, то, напевне, вийде й у вас.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті