Багато хто, почувши про цифрові трансформації, відразу уявляють собі кінцевий результат. Але насправді цей процес вимагає часу. Якщо поглянути глобально, можна побачити, як багато підприємств вже використовують хмари. Технології змінюються, і ці зміни відбуваються надзвичайно швидко. Вражає, як пов'язані сервіси – мобільні телефони, автомобілі, кухонні машини. Немає жодної нової технології, у якої не було б можливості інтеграції через інтернет, і це сталося за останні два-три роки. Всі сервіси генерують дані, які також постійно змінюються. Весь фізичний світ стає цифровим, і це не можна не враховувати, зазначив у колонці для Mind Рольф Шуманн, Global General Manager Platform and Innovation SAP SE.
Технології, які змінюють бізнес. Отже, розглянемо різні підходи у розвитку бізнесу. Штучний інтелект (AI) дозволяє автоматизувати процеси, прогнозувати й пропонувати товари і послуги, важливі для конкретного покупця. Це звільнить ресурси для високоцінних завдань, а технологія допоможе прийняти найкраще рішення. Якщо говорити про Blockchain – це щось більше, що є не тільки перетворенням, а й «руйнуванням».
Можна назвати Blockchain «руйнівником» традиційної моделі транзакцій, тому що бізнес у тому вигляді, в якому ми його знаємо, буде повністю змінений.
Наприклад, щоб сьогодні оформити у деяких країнах розрахунковий рахунок в банку, потрібно вісім тижнів: провести величезні розрахунки, отримати схвалення банку і оформити інші необхідні документи. А завтра ви зможете зробити це протягом кількох годин. Уявіть собі такий крос-сервіс у цьому процесі. Blockchain формує довіру, і дійсно трансформує роботу різних установ, вся інформація зберігається та доступна у цифровому форматі, і це істотно спрощує процеси. Ми отримуємо зовсім інший підхід, і процеси здійснюються набагато швидше.
Україна і перспективи. Якщо подивитися на український бізнес, очевидний величезний потенціал. Тут компанії відкриті до нового, підприємці хочуть дізнатися про нові бізнес-можливості. В Україні багато молодих, амбітних, мотивованих фахівців. І явно видно, що тут є шанс прискорити процеси, які зазвичай займають тривалий час. Єдине, що варто побажати лідерам бізнесу в Україні – бути сміливими, думати глобально і робити швидкі кроки.
Будь-яка технологія може бути впроваджена дуже швидко. І тільки уява обмежує вас.
Приклади українських компаній, які вже стоять на шляху трансформації бізнесу. «Метінвест Холдинг» веде пошук точок зростання для бізнесу через цифрову трансформацію, інтернет речей, перехід в Cloud. Один з основних фокусів розвитку компанії – це побудова стратегії, орієнтованої на клієнтів, і вдосконалення інструментів взаємодії з ними. На даний момент масштабний ландшафт – вже в хмарі. Також ведеться ряд хмарних проектів в управлінні закупівлями і персоналом.
Не можна не відзначити зміни в енергетичній галузі. Після прийняття закону про перехід до нової моделі ринку енергетики представники індустрії працюють над розробкою дорожніх карт розвитку, які включають цифрову трансформацію, прогнозні інструменти, взаємовідношення з клієнтами. Оскільки їм складно буде вижити і забезпечити свою присутність у новому конкурентному ринку без впровадження інноваційних технологій.
Нафтогазові компанії України в рамках програми трансформації планують використовувати технології інтернету речей і прогнозної аналітики, які дозволять підтримати лібералізацію ринків газу та нафти, а також перейти до високоефективної моделі виробництва і супроводу активів компанії.
Якщо розглядати ринок телекомунікацій, то компанії галузі розвиваються у бік омніканальності і переходять до максимального використання цифрових каналів в роботі з абонентами. Зараз є тенденція до виходу компаній на ринок B2B із новими підходами до швидкого створення сервісів, максимально наближених до потреб і специфіки українського бізнесу, використовуючи технології інтернету речей і машинного навчання.
Особливий інтерес представляють підприємства малого та середнього бізнесу. Адаптація до викликів ринку і побудова конкурентоспроможної моделі бізнесу в цих компаніях значно швидше, ніж у гігантів – визнаних лідерів у галузях, оскільки це питання виживання. Для локальних виробників медичних препаратів цифрова трансформація означає вихід на високо зарегульовані і високомаржинальні ринки Європи, США, боротьба з контрафактом на ринках, що розвиваються, і відповідність динамічно мінливому законодавству в Україні.
Для аграрного сектора України, орієнтованого на експорт, використання технологій «точного землеробства» (Precision Agriculture) та інтернету речей – це питання підвищення продуктивності в умовах світового дефіциту якісної агропродукції.
FMCG компанії, такі як IPG, що працюють з різними каналами продажів і використовують класичну агресивну маркетингову стратегію з просування своєї продукції через цифрову трансформацію, вибудовують клієнто-центричну модель бізнесу.
Кількість даних, які потрібно обробляти, неухильно зростає. При правильному їх використанні можна розрахувати, спрогнозувати і проаналізувати дії клієнта, тенденції в галузі і розвиток бізнесу. І сьогодні переможуть ті, хто може проаналізувати контакт з клієнтом і зрозуміти його потреби.