Дуже скоро новообрана Верховна Рада IX скликання розпочне свою роботу, і новій владі залишиться «закрити» вакансії виконавчої гілки. Буде ухвалено рішення щодо нового голови Кабінету міністрів, керівників міністерств, відомств, служб – і почнеться робота «з чистого аркуша».
Про те, як може виглядати підбиття підсумків роботи попередньої команди і якими є прогнози щодо дій нової, своїми припущеннями з Mind поділився керуючий партнер Адвокатського об'єднання «Овчаров і Партнери» Денис Овчаров.
Зміна влади в Україні завжди тягне за собою відкриття кримінальних проваджень на «попередників». Як показує історія, кожен президент України так чи інакше стає фігурантом у низці кримінальних проваджень, буквально наступного дня після приходу нового. Така ж історія з року в рік повторюється і з депутатами, міністрами, главами адміністрацій і різного роду відомств. Це вже давно усталена традиція: кожна нова влада шукає компромат і больові точки попередньої.
Так відбувається завжди і всюди. І сьогоднішня ситуація не стане винятком. Як тільки виберуть нового «нашого» Генерального прокурора, маховик «ефективного розслідування і чесного правосуддя» запрацює на повну потужність.
«Попередники» голосно прославилися «фактовими» кримінальними провадженнями, які повністю блокують роботу компанії, безкінечними обшуками й арештами рахунків. Але, як показала судова практика, там, де немає підозрюваних, арешт рахунків і вилучення техніки затягується максимум на 1-2 місяці (замало як для істотного тиску на попередників). Якщо ж у справі є підозрювані, «відкотити» все назад часто набагато складніше.
У той же час, з висуванням підозри у наших правоохоронців все надто складно, оскільки в багатьох гучних справах через особливий статус фігурантів підозру має підписувати і вручати Генеральний прокурор або його заступник. У останніх, звичайно ж, на такі «дрібниці» часу майже ніколи не знаходилося, фігуранти не отримували статусу підозрюваного у провадженні – і всі ці гучні детективні історії дуже швидко вщухали. І багато хто вже навчився спокійно жити з таким станом справ.
Новообрані ж «мілленіали» не стануть повторювати таких помилок. Оскільки запити електорату стали серйознішими, обшуків і короткострокових арештів вже недостатньо – тепер потрібні затримання і «посадки». Для задоволення таких запитів доведеться, звичайно, постаратися.
Нижче додається неофіційна директива з переслідування «попередників» новообраною владою.
Залишилося вирішити, хто подасть заяву про злочин – і можна починати збирати доказову базу.
Ось і все – «ми їх зробили разом»!
Запропонований метод є примітивною аналітикою, але при цьому ефективною дорожньою картою, по якій правоохоронці підуть із закінченням президентських і парламентських виборів.
Як оцінювати такі рухи: як вказівку згори чи самодіяльність ронінів (самураїв без господарів), які хочуть утриматися в своїх кріслах? А, може, це диверсанти, які хочуть підставити нову владу? У цій ситуації особливої різниці немає – в будь-якому випадку потрібно бути в тонусі, оскільки бумеранг має здатність повертатися.
Як бачимо, тактика і стратегія поведінки новообраної влади навряд чи відрізнятиметься особливою оригінальністю і непередбачуваністю, тому краще бути готовим до всього заздалегідь – так само класичними і перевіреними роками методами. І чим раніше, тим зрештою буде ощадливіше і безпечніше.