Похід по магазинах як в офлайні, так і в онлайні став повсякденним ритуалом, і ми часто не замислюємося, чи дійсно потрібна та чи інша річ або продукт. Що ж рухає нами, коли ми вирішуємо щось купити: діє реклама чи ми прислухаємося до себе і своїх справжніх бажань?
Google вирішив розібратися в мотивації покупця і на 10-му щорічному саміті з Customer Experience Management у Відні запропонував нове власне дослідження того, як люди приймають рішення про купівлю.
Його результати представила в Києві Head of Customer Experience в банку ПУМБ Юлія Штипула в рамках «Ритейл-середи», яку проводить компанія IDNT. Mind пропонує ознайомиться з основними тезами виступу спікера.
Дослідження Google охоплює 15 категорій. Компанія вивчала поведінку покупців на смартфонах, ноутбуках і стаціонарних комп'ютерах. У результаті Google вдалося створити модель прийняття рішень.
Купівля починається з тригера – людина хоче відпочити у вихідні, але не знає де і як. Їй потрібно в інше місто – і вона шукає, як туди дістатися.
Тригер відправляє людину в пошук за продуктом, який може вирішити проблему.
Теоретично далі шлях покупця виглядає так: він знаходить щось, що йому цікаво, воронка поступово звужується, і він купує. Але так відбувається не завжди. Часом людина надовго зависає в циклі «пошук – вибір». У Google це називають messy middle. Петля може виявитися нескінченною. Завдання маркетолога і продажника – перемогти цю петлю, щоб людина вийшла з неї на купівлю.
Щоб зрозуміти, як вивести людину з цієї петлі, а також виявити причини, що можуть вплинути на перехід до купівлі з різними товарами й категоріями, у Google провели 15 000 симуляцій купівель, по 1000 на кожну категорію. У результаті дослідники виявили сім поведінкових принципів, які допомагають розірвати петлю.
Щоб протестувати вплив різних чинників, у Google провели експерименти. Спочатку компанія запустила один бренд. Він просто був, і його якось купували. Потім компанія запустила другий бренд. Жодним чином його не посилювала, він теж просто був. Через певний час 36% покупців стали вибирати другий бренд.
Коли другий бренд почали посилювати поведінковими принципами, його частка зросла до 65%. Коли підключили всі сім принципів на повну, частка ринку піднялася до 85%.
Також у межах експерименту створили фейкову авіакомпанію і стали пропонувати квитки на її рейси. За рахунок того, що вона просто з'явилася, на неї реагували 65% покупців, бо вона була суперпросунута, використовувала всі сім тригерів.
Розуміння того, що відбувається з людиною під час вибору, дуже впливає на фінальний результат – куплять товар чи ні – і відповідно на продаж. Наприклад, з'ясувалося, що зі смартфонами відмінно працюють подарунки. Для польотів важливі соціальні норми, можливість щось отримати безкоштовно, легкі підказки, які спрощують вибір.
Робота має бути ітераційною: розробка гіпотези, тестування, запуск, розробка наступної тощо.