Смачного: як зміниться їжа після COVID-19

І як цими перемінами скористатися бізнесу

Фото: pixabay

Пандемія коронавірусу рано чи пізно закінчиться, а ось звички та принципи, які з'явилися в споживачів передусім щодо продуктів харчування, найімовірніше, залишаться з нами надовго. Які потреби варто буде задовольняти в найближчому майбутньому як транснаціональним корпораціям, так і невеликим локальним стартапам, розповів Mind СЕО Seadora, сервісу з доставки свіжої риби за попереднім замовленням (fish-booking), Андрій Дрогобицький.

Вчені з університетів і дослідницьких відділів великих FMCG-компаній, консультанти бізнесу й міжнародних організацій відразу після початку пандемії почали спостерігати за поведінкою споживачів в різних сферах, й однією з ключових стала їжа – від постачань продуктів харчування виробниками до практик споживання кінцевими покупцями.

Про перспективи для бізнесу

Що змінилося за останні 9 місяців, доки ми живемо в режимі пандемії і які перспективи ці зміни відкривають для бізнесу:

Такому світогляду сприяють сервіси за типом німецької HelloFresh, яка в 30 країнах світу доставляє покупцям продуктові кошики, зібрані під конкретні рецепти й кількість порцій. При цьому компанія не закуповує зайвого у виробників – між ними та покупцями немає додаткового посередника у вигляді супермаркетів, а отже, немає складських залишків. Сьогодні оцінка бізнесу – $2 млрд. І вона лише зростатиме.

В Україні постачальники теж намагаються дотримуватися цієї концепції. Наприклад, замовляти в рибалок рівно стільки риби, скільки потрібно покупцям, і доставляти її невеликими партіями, але у свіжому вигляді протягом декількох днів із моменту вилову. Поява в цій ніші ще більшої кількості аналогічних сервісів – лише питання часу.

З огляду на ІТ-потенціал нашого ринку, моніторинг «достатніх» обсягів як виробництва, так і споживання (у холодильнику, при покупках у магазині або онлайн-замовленні) – це теж величезна ніша для зростання.

Ще кілька трендів від дослідників

Сьогодні, коли паніка перших місяців пандемії трохи спала і підприємці починають поступово планувати подальше життя в «новою нормою» – можливості, які з'являться в пост-ковідному світі, виглядають більш ніж заманливо. Важливо лише пам'ятати, що їх бачить бізнес не тільки в Україні, але і по всьому світу.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS