Віддалена робота вже стала звичкою 2020 року. Попри те що у такому форматі є свої плюси, не всім він подобається. А незадоволений співробітник не може віддаватися справі в повній мірі. Як підвищити моральне задоволення команди під час пандемії, розповів Mind незалежний консультант з питань бізнес-інновацій, резидент Reactor.ua Павло Пластовець.
Пандемія та віддалена робота застали багато традиційних компаній в Україні зненацька. І хоча здавалося, що за відсутності часу на дорогу в офіс, люди працюватимуть менше, виявилось, що весь цей час вдома заполонила робота, і в підсумку її стало ще більше. Останнє призводить до морального та фізичного вигорання людей і, як результат, суттєвої втрати продуктивності. Тому не дивно, що, згідно з даними дослідження Всесвітнього економічного форуму, 78% бізнес-лідерів відчувають негативний вплив віддаленої роботи на свій бізнес зараз. І українські компанії, які ще досі не практикують адаптивні методи роботи, не є винятком.
Давайте розберемося, чому відбувається такий феномен збільшення роботи під час пандемії і в чому його реальна причина. Заглибившись у суть цієї проблеми, можна побачити дію двох надважливих для ефективної роботи емпіричних законів:
Перший закон названий на честь італійського економіста та соціолога – Вільфредо Парето. 1987 року, вивчаючи розподіл доходів серед громадян Італії, він помітив, що більшість статків (понад 80%) зосереджена в руках малої кількості італійських сімей (менше 20%). Так був відкритий принцип 80/20, що відображає велику нерівномірність розподілу причин і їх наслідків у природі, як, наприклад, «більшість результатів роботи залежить від малої кількості зусиль».
Хоча популярним цей принцип став лише після роботи Джозефа Джурана, відомого американського економіста з питань якості продукції. Його посібник з якості, виданий 1951 року, підкорив серця та розум керівників японських компаній, зокрема й «Тойоти». Саме принцип Парето став основою наукового методу розв'язання проблем у «Тойоті» і дав можливість компанії стати найдорожчим автомобільним брендом у світі.
У кожній роботі більшість результату залежить від певної меншості задач, і цю меншість керівникам та менеджерам потрібно постійно шукати та визначати. Інакше їхні команди завжди виконуватимуть великий обсяг роботи й отримуватимуть малий результат ще й ціною значних перевтомлень.
Ще до пандемії, коли в команд та керівників була можливість мати частіші фізичні контакти, ця проблема частково вирішувалася через більш регулярну взаємодію, а зараз, за відсутності системної пріоритезації задач, вона перетворюється на справжню катастрофу.
Другий емпіричний закон, який потрібно знати кожному керівникові, – це закон Паркінсона. Він був виявлений 1955 року британський істориком Сірилом Паркінсоном під час дослідження роботи британських державних органів влади. Його суть полягає в тому, що робота завжди займає весь відведений на неї час.
Чим більше часу в нас є на виконання певної роботи – тим з меншою ефективністю ми його використовуємо: витратимо часу більше, ніж потрібно, будемо шукати помилки там де їх немає, будемо ускладнювати там, де не потрібно цього робити, тощо.
Саме дія цього закону покладена в основу роботи гнучких команд, які працюють короткими ітераціями – спринтами. Це необхідно для того, щоб фізично обмежити ризик неефективного витрачання ресурсу командою. Обмеженість часу завжди стимулює креативне мислення й допомагає знаходити нові способи розв'язання бізнес-завдань швидше, зокрема, використовуючи закон Парето.
Саме закон Паркінсона пояснює, чому робота заполонила весь час, який звільнився у людей під час віддаленої роботи.
Рішення є. І воно – у руках як керівників, так і їхніх команд. Три прості речі, які дозволять керівникам уберегти себе та команди від непотрібного стресу в роботі:
Три поради командам, які виведуть їх на новий рівень продуктивності під час віддаленої роботи:
Роль коуча – уважно стежити за тим, що пріоритети в роботі на день розставлені правильно, що члени команди дійсно слідують пріоритезації, яку встановив керівник, та забезпечувати швидке розв'язання проблем, які в членів команди виникають щодня.
Інші заходи, які допоможуть керівникам чіткіше та регулярніше розставляти пріоритети, розв'язувати найважливіші проблеми та не давати командам витрачати даремно свій дорогоцінний ресурс, теж матимуть дуже позитивний відгук у членів їхніх команд. Такі поліпшення дозволять не тільки підвищити продуктивність, а й суттєво збільшити задоволення від роботи.
Саме за допомогою таких методів керівники та їхні команди зможуть створити нову організаційну інфраструктуру для роботи у віддаленому форматі. Ці правила дозволять суттєво економити фізичний та моральний ресурс команди.
У результаті це призведе до того, що:
Ці прості речі є гігієнічним фактором для роботи ефективних команд. Це як зараз носити маску та мити руки з милом після вулиці – це просто базові й необхідні умови для того, щоб вірус неефективної віддаленої роботи та ментального дискомфорту від неї не розповсюджувався серед компаній, керівників та їхніх команд й надалі.
Стежте за собою, будьте здорові та кайфуйте від своєї роботи!
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями. Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
Компаніям, які мають потребу у трансформації бізнесу за допомогою технологій та інновацій, платформа пропонує пройти безкоштовну менторську програму RE:START. Програма допоможе ухвалити виважене рішення про те, який з наявних підходів до роботи з інноваціями оптимально відповідає запитам і потребам компанії. Вперше в рамках однієї програми власники і топ-менеджери мають можливість попрацювати з кращими менторами, визначити інноваційну стратегію для своєї компанії, навчитися ефективно управляти ресурсами для її реалізації.