Локдаун 2.0: як бізнесу оформити працівників на цей період

І як оптимізувати власні ресурси

Фото: pixabay

Попри щоденне зниження захворюваності на коронавірус на початку січня Мінохорони здоров'я не збирається скасовувати локдаун, який заплановано з 8 до 24 січня. МОЗ після новорічних свят очікує на зростання кількості хворих на COVID-19. Отже, бізнесу доведеться пристосовуватися до нових обмежень і намагатися вижити за непростих умов.

Що можуть зробити підприємці для поліпшення ситуації і як оформити цей період простою найманих працівників, розповіла Mind керівник HR-департаменту Nota Group Яна Декусар.

Докладніше про те, як пережити важкий період і лишитися на плаву – у матеріалі Mind «Локдаун не для всіх: які інновації допомагають бізнесу в нових реаліях».

Січень є традиційно низьким сезоном для більшості бізнесів в Україні. Але січень 2021 року стане справжнім викликом для сфер, які потрапляють під суворі карантинні обмеження, тож перед ними постане необхідність  ужити крайніх заходів. І, як би не було сумно, деякі бізнеси будуть вимушені піти, зокрема, на скорочення витрат за рахунок робочих ресурсів.

Суворі обмеження

9 грудня 2020 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову №1236 про посилення правил карантину та визначив індустрії, які підпадають під повну заборону на час локдауну.

Отже, суворі обмеження триватимуть з 8 січня до 25 січня 2021 року, а сам карантин продовжено до 28 лютого 2021 року.

Допомога потерпілим

Зазначим, що 9 грудня уряд прийняв ще одну постанову, якою прописав порядок отримання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи в разі повної заборони сфери їхньої діяльності внаслідок посилення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Розмір можливої допомоги – до 8 000 грн, щоб отримати її, потрібно до 21 грудня включно подати заяву через застосунок «Дія». На допомогу мають право лише застраховані співробітники бізнесів та ФОПи, які за основні мають КВЕДи зі списку постанови.

Оптимізація ресурсів

Незважаючи на те, вдалося чи ні отримати цю разову допомогу, у бізнеса виникає низка питань, пов'язаних з організацією відносин та праці найманих працівників на час локдауну. Міністерство економічного розвитку і торгівлі, як і навесні, рекомендує роботодавцям розглянути можливість віддаленої роботи й максимально сприяти оформленню співробітникам оплачуваних-щорічних і додаткових відпусток.

Розглянемо плюси та мінуси можливих варіантів.

Як все оформити

Питання оплати відпустки й надання інших пільг кожен роботодавець вирішує на свій розсуд. Все залежить від специфіки бізнесу та стратегії повернення до «нормального» життя після карантину.

Лікарняний під час локдауну надається за тими ж правилами, що й для «мирного» часу. Якщо людина тимчасово непрацездатна через хворобу, роботодавець не має права її звільнити – ця норма зберігає свою дію і в період карантину.

Якщо працівник надасть оформлений у належний спосіб лікарняний лист, це є підставою для виплати допомоги за тимчасовою непрацездатністю відповідно до норм законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Загалом другий локдаун ще більш трансформує бізнес, незалежно від видів діяльності. Робочі процеси мають стати гнучкими та максимально діджиталізованими.

Якщо нестабільна ситуація не дозволяє тримати фіксований штат постійних співробітників, саме час задуматися про перехід на аутсорс неприбуткових підрозділів бізнесу, що дасть можливість отримувати послуги тільки тоді, коли вони актуальні та не б'ють по гаманцю.  

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS