Ринок відеоконтенту в США складніший, аніж в Україні. Це пов'язано з тим, що ми звикли споживати його абсолютно по-іншому. Наприклад, у нас вимкнення аналогового телебачення для багатьох стало великою трагедією, адже поняття «платити за контент» – поки абсолютно нове явище в суспільстві.
Про те, скільки глядачі платять за відеоконтент у Штатах, що їх приваблює найбільше та при чому тут Україна, розповів Mind директор SWEET.TV Олександр Резунов за дослідженням PwC про переваги та споживання відеоконтенту в США.
Загалом ринок відеоконтенту в США можна вважати вже давно усталеним. Про це говорять три фактори:
Щодо останнього пункту хотілося б пояснити, що для глядачів у США цілком нормально бути підписаним і платити за кілька стримінгових сервісів одночасно.
Річ у тому, що на ринку США в принципі немає такого поняття, як єдина бібліотека, у якій зібрано весь контент. Там є безліч сервісів, які конкурують за рахунок ексклюзивів.
Саме тому глядачам і доводиться формувати власний портфель онлайн-кінотеатрів. Люди в США більше не ставлять запитання: «Де дивитися?» Вони швидше ставлять собі запитання: «Що залишити, а що прибрати?»
В Україні легальні сервіси так само намагаються наповнювати свої бібліотеки ексклюзивним контентом, який буде доступним тільки на їхньої платформі. Різниця в тому, що українці поки тільки починають звикати до необхідності платити за це. Вони вибирають радше один зручний сервіс, ніж підписуються на кілька. На жаль, логіка в тому, що часто можна легко знайти потрібний фільм на піратському сайті – хоч і в поганій якості, проте безкоштовно. Водночас стримінгові сервіси платять великі гроші для того, щоб отримати можливість транслювати контент легально.
А тепер давайте докладно розглянемо ринок США в цифрах:
Частка глядачів у США, які віддають перевагу кабельному ТБ продовжує падати: зниження відбулося з 61% у 2015 році до 39% у 2019-му. Хоча вперше за п'ять років кількість користувачів, що повністю відмовилися від кабельного ТБ, знизилася в порівнянні з попереднім роком.
Крім того, все менше передплатників ТБ віддають перевагу саме кабелю: 77% із них отримують доступ онлайн. У 2019 році користувачі платного телебачення підписувалися в середньому на п'ять додаткових відеосервісів у порівнянні з чотирма 2018 року.
А ось ті, хто відмовився від безкоштовного кабельного ТБ взагалі, додатково до передплати телеканалів підписувалися ще на 10 онлайн-відеосервісів. Ці користувачі гнучкі, але найменш лояльні: 40% сказали, що вони хочуть відмовитися від передплати хоча б на одну зі своїх поточних послуг. Хто б сумнівався.
60% американців визнають, що зараз відеоконтенту стало як ніколи багато. До того ж велика частина опитаних повністю задоволена як якістю, так і наповненням своїх підписок.
На запитання: «Чи готові ви платити більше за відеоконтент?» – 60% відповіли згодою. Зараз на свої підписки американські споживачі витрачають близько $76 на місяць. Це десь 2200 грн. При цьому люди готові доплачувати, щоб позбутися реклами.
Якщо порівнювати ці цифри з Україною, то середня сума, яку глядачі витрачають на контент щомісяця, становить близько 110 грн (майже $4).
Глядачі в США готові витрачати більше, щоб отримати оригінальний і ексклюзивний контент. Хороші новини для стримінга в тому, що це далеко не все, на що звертають увагу.
Потенційних передплатників Disney+ заохочує «родинність» компанії:
Потенційні передплатники Apple+ мотивовані репутацією компанії щодо простоти використання:
Споживачі HBO вибирають сервіс в основному через велику бібліотеку:
А ось українцям важлива локалізація. Якщо говорити простіше, наші глядачі хочуть дивитися українське, українською мовою та на створених в Україні платформах. Про це говорять дані дослідження серед користувачів SWEET.TV, яке ми провели у 2020 році. Виявилося що:
Ось і маємо: тоді, коли в США користувачів здебільшого цікавить ексклюзив, в Україні велику роль відіграє якість, зручність, кількість доступного контенту та можливість подивитися його рідною мовою.
З моменту появи в Україні технологій онлайн-трансляції відео IPTV і ОТТ наш і західний ринки розвиваються приблизно в одному напрямку. Треба тільки зробити поправку на менталітет і платоспроможність населення. Саме ці два чинники вносять свої корективи в розвиток платних сервісів в Україні.
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями. Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
Компаніям, які мають потребу у трансформації бізнесу за допомогою технологій та інновацій, платформа пропонує пройти безкоштовну менторську програму RE:START. Програма допоможе ухвалити виважене рішення про те, який з наявних підходів до роботи з інноваціями оптимально відповідає запитам і потребам компанії. Вперше в рамках однієї програми власники і топ-менеджери мають можливість попрацювати з кращими менторами, визначити інноваційну стратегію для своєї компанії, навчитися ефективно управляти ресурсами для її реалізації.