Гроші на ТБ: за що платять глядачі в США
І до чого тут Україна

Ринок відеоконтенту в США складніший, аніж в Україні. Це пов'язано з тим, що ми звикли споживати його абсолютно по-іншому. Наприклад, у нас вимкнення аналогового телебачення для багатьох стало великою трагедією, адже поняття «платити за контент» – поки абсолютно нове явище в суспільстві.
Про те, скільки глядачі платять за відеоконтент у Штатах, що їх приваблює найбільше та при чому тут Україна, розповів Mind директор SWEET.TV Олександр Резунов за дослідженням PwC про переваги та споживання відеоконтенту в США.
Чого хоче глядач?
Загалом ринок відеоконтенту в США можна вважати вже давно усталеним. Про це говорять три фактори:
- Споживачі платних сервісів підтверджують, що вони повністю задовольняють їхні потреби. До речі, в США тільки ефірні телеканали не вимагають оплати. Решта видів мовлення – платні.
- Після цифрової революції онлайн-мовлення стало звичайним явищем: 90% споживачів у США дивляться відеоконтент через інтернет.
- Середньостатистичний глядач уже створив свій власний портфель цікавого контенту. Тобто за гроші підключився до кількох відеосервісів. Наприклад: HBO, Amazon Prime і Apple TV.
Щодо останнього пункту хотілося б пояснити, що для глядачів у США цілком нормально бути підписаним і платити за кілька стримінгових сервісів одночасно.
Річ у тому, що на ринку США в принципі немає такого поняття, як єдина бібліотека, у якій зібрано весь контент. Там є безліч сервісів, які конкурують за рахунок ексклюзивів.
Саме тому глядачам і доводиться формувати власний портфель онлайн-кінотеатрів. Люди в США більше не ставлять запитання: «Де дивитися?» Вони швидше ставлять собі запитання: «Що залишити, а що прибрати?»
В Україні легальні сервіси так само намагаються наповнювати свої бібліотеки ексклюзивним контентом, який буде доступним тільки на їхньої платформі. Різниця в тому, що українці поки тільки починають звикати до необхідності платити за це. Вони вибирають радше один зручний сервіс, ніж підписуються на кілька. На жаль, логіка в тому, що часто можна легко знайти потрібний фільм на піратському сайті – хоч і в поганій якості, проте безкоштовно. Водночас стримінгові сервіси платять великі гроші для того, щоб отримати можливість транслювати контент легально.
А тепер давайте докладно розглянемо ринок США в цифрах:
- 68% від загальної кількості телеглядачів дивляться ТБ за гроші;
- Netflix випереджає платне ТБ за популярністю. Інші гравці, як-от Hulu і HBO Go, теж продовжують збільшувати частку ринку;
- 76% споживачів задоволені відеосервісами, на які підписані. Проте вони визнали, що продовжують шукати щось нове. Половина каже, що має намір підписатися «на що-небудь ще»;
- 64% американців не проти підписатися на новий сервіс, готові зробити це, якщо їм нададуть знижку.
«Кабельна революція» завершилася
Частка глядачів у США, які віддають перевагу кабельному ТБ продовжує падати: зниження відбулося з 61% у 2015 році до 39% у 2019-му. Хоча вперше за п'ять років кількість користувачів, що повністю відмовилися від кабельного ТБ, знизилася в порівнянні з попереднім роком.
Крім того, все менше передплатників ТБ віддають перевагу саме кабелю: 77% із них отримують доступ онлайн. У 2019 році користувачі платного телебачення підписувалися в середньому на п'ять додаткових відеосервісів у порівнянні з чотирма 2018 року.
А ось ті, хто відмовився від безкоштовного кабельного ТБ взагалі, додатково до передплати телеканалів підписувалися ще на 10 онлайн-відеосервісів. Ці користувачі гнучкі, але найменш лояльні: 40% сказали, що вони хочуть відмовитися від передплати хоча б на одну зі своїх поточних послуг. Хто б сумнівався.
Затишшя перед стримінговою бурею?
60% американців визнають, що зараз відеоконтенту стало як ніколи багато. До того ж велика частина опитаних повністю задоволена як якістю, так і наповненням своїх підписок.

На запитання: «Чи готові ви платити більше за відеоконтент?» – 60% відповіли згодою. Зараз на свої підписки американські споживачі витрачають близько $76 на місяць. Це десь 2200 грн. При цьому люди готові доплачувати, щоб позбутися реклами.
Якщо порівнювати ці цифри з Україною, то середня сума, яку глядачі витрачають на контент щомісяця, становить близько 110 грн (майже $4).
Стримінгова конкуренція загострюється
Глядачі в США готові витрачати більше, щоб отримати оригінальний і ексклюзивний контент. Хороші новини для стримінга в тому, що це далеко не все, на що звертають увагу.
Сімейні цінності
Потенційних передплатників Disney+ заохочує «родинність» компанії:
- 59% мотивовані оригінальним контентом, а для 49% є важливим ексклюзив;
- 28% вважають, що завжди зможуть знайти щось цікаве;
- 22% кажуть, що підпишуться, адже контент подобається їхній родині.
Легкість використання
Потенційні передплатники Apple+ мотивовані репутацією компанії щодо простоти використання:
- 48% говорять, що підпишуться через оригінальне наповнення;
- 31% мотивовані ексклюзивним контентом;
- 30% вважають, що сервісом буде просто користуватися.
Хітові блокбастери
Споживачі HBO вибирають сервіс в основному через велику бібліотеку:
- 56% мотивовані оригінальним контентом, на кшталт серіалів «Гра престолів» і «Секс у великому місті»;
- 48% мотивовані ексклюзивним контентом, на кшталт «Друзі» та «Теорія великого вибуху».
Локальний контент
А ось українцям важлива локалізація. Якщо говорити простіше, наші глядачі хочуть дивитися українське, українською мовою та на створених в Україні платформах. Про це говорять дані дослідження серед користувачів SWEET.TV, яке ми провели у 2020 році. Виявилося що:
- 42% вибирають SWEET.TV, тому що їм важливий широкий вибір телеканалів;
- 35% мотивовані зручним пошуком, а 33% – якістю картинки;
- 63% хочуть дивитися контент українською мовою, а 53% вважають за краще користуватися онлайн-кінотеатром родом з України.
Ось і маємо: тоді, коли в США користувачів здебільшого цікавить ексклюзив, в Україні велику роль відіграє якість, зручність, кількість доступного контенту та можливість подивитися його рідною мовою.
З моменту появи в Україні технологій онлайн-трансляції відео IPTV і ОТТ наш і західний ринки розвиваються приблизно в одному напрямку. Треба тільки зробити поправку на менталітет і платоспроможність населення. Саме ці два чинники вносять свої корективи в розвиток платних сервісів в Україні.
REACTOR.UA – відкрита платформа інновацій, що пропонує інфраструктуру та інструменти для успішної роботи з інноваціями. Резиденти платформи – компанії, відкриті до інновацій, акселератори, інкубатори, інноваційні хаби, лабораторії, продуктові технологічні команди.
Ставши резидентом платформи REACTOR.UA, ви зможете:
- працювати з кращими світовими технологічними рішеннями і стартап-командами, здатними реалізувати будь-які інноваційні ідеї;
- шукати рішення своїх інноваційних викликів, використовуючи менторську підтримку резидентів – агентів інновацій;
- спільно з резидентами проводити відкритий пошук інноваційних ідей;
- бути в курсі провідних інноваційних практик і світових трендів;
- тестувати ідеї просто, швидко і з мінімальними витратами;
- увійти до списку інноваційних компаній України, взявши участь у Innovation Index.
Компаніям, які мають потребу у трансформації бізнесу за допомогою технологій та інновацій, платформа пропонує пройти безкоштовну менторську програму RE:START. Програма допоможе ухвалити виважене рішення про те, який з наявних підходів до роботи з інноваціями оптимально відповідає запитам і потребам компанії. Вперше в рамках однієї програми власники і топ-менеджери мають можливість попрацювати з кращими менторами, визначити інноваційну стратегію для своєї компанії, навчитися ефективно управляти ресурсами для її реалізації.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].