Минулий рік нам приніс не лише пандемію та економічну кризу, а й сприяв розвитку нових видів бізнесу, сервісів і дав поштовх до реалізації революційних ідей. За останній рік мільйони грошей витрачені на розвиток мобіліті, корпоративного програмного забезпечення, цифрову медицину та онлайн-розваги. Креативні ідеї перемістилися з гаражів, де робилися експерименти, на біржі, де перетворилися на ласий шматочок для інвесторів. Як отримати такі інвестиції та підготувати презентацію проєкту до успішного пітчингу розповів Mind голова фінансово-аудиторського комітету Групи компаній «Октава Капітал», CFO Nota Group Дмитро Рибальченко.
Можна прискіпливо ставитися до світової статистики, яка наявно демонструє критичне зменшення притоку капіталу в різних галузях, але не все так однозначно.
Ось лише декілька прикладів інвестування в галузі, які багатьом здавалися безперспективними, але несподівано залучили великі суми інвестиційного капіталу:
Ці приклади наводять на думку, що інвестиційний ринок живе не коронавірусом єдиним і пітчувати свої інвестиційні кейси можна й потрібно просто зараз.
Не варто орієнтуватися виключно на кіношні історії, коли раптом у ліфті готелю ви зустріли Білла Гейтса чи на трапі літака зіткнулися з Марком Цукербергом, коли є 30 секунд, щоб розповісти їм про свій винахід чи геніальну ідею та зацікавити вкласти мільйон доларів у нову розробку. Краще підготуйте себе і свій проєкт до пітчингу (pitch – «подача», «бросок» (англ.).
Варто пам’ятати, що інвестиція – це не подарунок, а гроші, які треба відпрацювати з користю для свого бізнесу та для інвестора.
Перш за все собі потрібно чесно відповісти:
На основі цього треба побудувати презентацію свого проєкту і тоді більш вірогідно, що ви правильно зможете донести його суть до потенційного інвестора.
Добре, коли ідея геніальна та проста одночасно, і кожен одразу може побачити, чому вона найближчим часом вибухне на ринку. А якщо все набагато складніше? Тоді без графіків, схем і детальної підготовки візуальної складової не обійтися.
Варто пам’ятати: гарна презентація не врятує, якщо бізнес-ідея не на висоті. Водночас погана презентація може поставити хрест на дуже якісному проєкті.
Разом із тим під час підготовки до пітчингу рекомендую врахувати цікаве дослідження: лише 29% інвесторів звертають увагу на зміст презентації, стільки ж хочуть у спікері бачити розуміння питань, заявлених у брифі, кожен четвертий воліє зосередитися на фінансовому аспекті, і кожен 10-й звертає увагу на спосіб подачі інформації.
І найголовніше. Якщо все ж сталася невдача, і ваша пітч-сесія не вразила інвесторів – не складайте рук. Це був гарний досвід. Головне, щоб бізнес-ідея була життєздатною та перспективною. Ступайте в ногу з часом, стежте за лідерами і тенденціями, готуйтеся до нового пітчингу. І тоді наступного разу інвестор точно не пройде повз ваш стартап!