Пандемія та викликані нею глобальні трансформації посилили потребу підприємців у «цифровому переході». З головою поринути в онлайн довелося навіть тим, хто роками та десятиліттями звик вибудовувати взаємини з клієнтами на рівні особистих зустрічей і фізичних точок продажу. «Як великому промисловому підприємству освоїти онлайн-простір, знайти нових клієнтів і безболісно вбудувати діджитал у свою бізнес-модель?» – саме так останнім часом найчастіше звучить запит до консалтингових компаній. Це – «завдання із зірочкою» для всіх учасників процесу. Про те, як змінити свою стратегію, якщо з'явилося схоже завдання, спеціально для Mind пояснив на конкретному прикладі Олександр Федотов, директор із розвитку бізнесу консалтингової компанії «Ольшанський і Партнери».
У нашому випадку клієнтом був завод із виготовлення цегли, який перебував на стадії ребрендингу. Його топменеджери хотіли зрозуміти онлайн-ринок цегли, побачити своїх конкурентів в інтернеті та їхні стратегії, дізнатися більше про потенційних покупців і фактори їхнього вибору.
Перше, що ми зробили – подивилися, чи зростає попит на цеглу в онлайні. Клієнт вважав, що ринок звужується, графік же продемонстрував протилежне. Для нього це буквально означало, що можна забирати ринок, що зростає.
Потім ми провели докладне аналітичне дослідження, під час якого виділили п'ять найголовніших конкурентів.
Ми подивилися, як конкуренти представляють себе в онлайні, які вибирають канали, на що роблять ставку, а що не беруть до уваги. Розуміння сильних і слабких сторін конкурентів – це важлива частина побудови власної стратегії.
Ось головні знахідки нашого дослідження:
- що в конкурентів?
- що в нас?
Знання свого клієнта є однаково важливим для будь-якого бізнесу. Ось за якими показниками ми визначили портрети клієнтів:
Всього таких портретів вийшло три. І ось як вони виглядали.
Архитектор/прораб, 45 років. Його мета – заробити побільше на своїх послугах, на маржі, на знижках, на акціях, партнерських програмах. Щоб виконроби вибирали наш бренд, ми запропонували створити для них більш вигідні умови співпраці.
Господар приватного будинку, 32 роки, підприємець, айтішник. Мета цього персонажа – побудувати якісний будинок для своєї родини та рідко робити ремонт. До зведення будинку ставиться дуже скрупульозно. Щоб усунути сумніви в якості нашого товару, ми запропонували давати йому експертизу через всі канали комунікації – сайт, блог, влоги. Наприклад, чому клінкерна цегла краще і як з нею працювати.
Продавець у магазині будматеріалів, 28 років. Саме цей персонаж часто радить покупцеві, який товар вибрати. Звичайно, у нього є мотивація продавати той чи інший товар. Ми запропонували розкладати паперові каталоги з картинками в магазинах. Так покупцеві простіше візуалізувати будинок, коли продавець покаже йому зображення мрії.
Спираючись на ці дані, ми підготували медіаплан із просування на чотири місяці. Тут ми чітко вказали, які канали задіємо, для якої цільової аудиторії та які результати ми очікуємо отримати.
Крім цього, ми зробили аудит сайту, проаналізували всі недоліки та запропонували зміни, враховуючи мотиви цільової аудиторії. Потім налагодили систему комунікації з розробниками сайту, яка допомогла якомога швидше впровадити необхідні зміни на сайт.
Ми збудували зрозумілу клієнту систему аналітики та звітності. Він може в будь-який зручний час моніторити, який бюджет витрачається на той чи інший канал просування. Проаналізувати, який канал дає ефективність, подивитися динаміку зростання або просідання.
Наша аналітика разом з інструментами просування принесла відмінний результат: план щодо кількості звернень на сайт перевиконано на 130%.