З якою тільки метою ми не використовуємо Instagram. Наприклад, нещодавно президент США Джо Байден сфотографувався з відомим insta-блогером для реклами вакцинації. Як і для чого можна використовувати застосунок і як наявність акаунту, що постійно оновлюється, дозволяє знайти гарну роботу, розповіла Mind SMM-фахівець і засновниця платформи #rest_in_ukraine Анна Тільняк.
Мені приємно зустрічати «здорові» Instagram-профілі, що відображають особистість сучасної людини. Як фахівець із налаштування комунікації та відносин у соціальних мережах, я щиро захоплююся, коли бачу, що люди, які володіють фундаментальними знаннями та великою практикою, діляться унікальним, гарним, корисним контентом з аудиторією; коли фахівці не лінуються та створюють візитку – лайфстайл-профіль, регулярно оновлюючи актуальну інформацію про себе; коли можна безперешкодно зв'язатися з фахівцем.
Зв'язки міцнішають, бренди вкладають гроші, а понад мільярд користувачів проводять там від 25 хвилин на день.
Знайомлячись із контентом і способом життя один одного, користувачі починають більше довіряти, з'являється бажання не лише стежити за персоною, а й встановити робочі відносини. У цьому феномен соціальних мереж – знайти там можна практично кожну людину, і всім пора усвідомити, що ми так чи інакше один за одним стежимо.
Роботодавець стежить за співробітниками. Співробітники у відповідь відстежують пересування керівника. HR уважно розглядає фахівців і навіть пори їхнє позиціонування в офлайні готовий вжити заходів, якщо поведінка в мережі буде неналежною. Саме тому, коли вас наймають – наймають і ваш Instagram.
Є даність – профіль людини, її діяльність у соцмережах, а є бачення компанії, точніше, що вона хоче бачити на сторінках співробітників. Але з огляду на те, що не кожен є в Instagram і не кожен розуміє всі процеси, я вирішила підняти кілька актуальних проблем і допомогти їх вирішити м'якше та ефективніше.
Давайте розглянемо три етапи:
Подивіться на свій Instagram із позиції роботодавця. Немає Instagram? Теж дивно. Сучасна людина з недовірою ставиться до тих, хто відсутній у соцмережах. Розумію, вам цього не треба. Але для довірчих, відкритих і емоційних стосунків зі світом краще, щоб цей профіль був.
Є Instagram? Запитання: що з опублікованого може перешкодити вам отримати роботу мрії? Вивчіть позицію компанії щодо гостросоціальних питань – політика, гендер, толерантність. Це все є в публічному доступі. Пошукайте у своїх висловлюваннях невідповідності з їхньою позицією. Перегляньте свої висловлювання або можливість роботи в цій компанії.
Також рекомендую почистити свій Instagram від різких висловлювань, хейту, провокаційних поз і одягу. Подивіться на себе з боку і дайте відповідь на запитання: чи такого співробітника ви б хотіли у свою компанію? Природно, повністю підлаштуватися під роботодавця ви не зможете, та й не варто. Ви – це ви. Але дотримуватися правил поведінки в суспільстві все ж таки варто.
HR-фахівці офіційно заявляють, що профілі в мережах не впливають на прийняття людини на роботу. Але ми-то з вами знаємо – якщо на профіль дивляться, отже, це має значення, але вам ніколи про це не скажуть. Ваш профіль може відображати ваші інтереси, ваш спосіб життя, захоплення, подорожі, трохи сім'ю – все в межах соціальних норм. Це буде ідеальний варіант, щоб здобувач дізнався про вас більше й розглянув вашу особистість.
І раптом вирішили проїхати на червоне світло, припаркуватися в забороненому місці, похуліганити або побешкетувати, тобто порушити закон чи правила поведінки. Готуйтеся до розплати – і йдеться не лише про штраф. Є багато прикладів, коли хтось зняв подібну ситуацію на телефон і виклав у Мережі. Коли репутація компанії під загрозою, пожертвують навіть найдосвідченішим фахівцем. Схоже може трапитися і траплялося, коли співробітник, навіть із топменеджменту, раптом вирішив відреагувати на ситуацію у світі / країні / на вулиці в соціальних мережах, забуваючи про те, що репутація компанії – це репутація співробітників. І тут погано не те, що людина висловила свою думку, а те, як вона це зробила. Грубі та нетолерантні пости будуть покарані, повірте.
Ще один випадок, коли можна поплатитися за висловлювання в мережах, – це втрутитися в скандал, пов'язаний із компанією. Наприклад, лаяти клієнтів, які скаржаться на продукт або сервіс, писати від свого імені образливі або гнівні відповіді. Це зовсім неправильно й може закінчитися погано – перш за все для вас. Краще обговоріть позицію та її формулювання з маркетологом або іншими фахівцями, перш ніж захищати улюблений бренд. І не робіть цього вночі, під келих вина.
Коментувати начальника варто обережно. Менше лестощів, компліментів, це може зіграти злий жарт із вами. Не варто сваритися з колегами, а публічно в мережах – і поготів. Дотримуйтеся нейтралітету.
Якщо ви дійсно прив'язані до своєї компанії та любите продукт, іноді можна робити публікації з рекомендаціями. Але і в цьому разі уточніть, чи можна публікувати фото й відео з робочого місця, чи не порушує це внутрішніх правил компанії. Адже ви можете розкрити якісь секрети, зокрема виробничі.
Обережно з висвітленням у мережах ваших корпоративних подій. Алкоголь і «дикі» танці – не завжди найкращий контент. Друзів стане менше, а репутацію не повернути. Рекомендую робити знімки офіційної частини й обов'язково уточнювати, чи не будуть проти публікації колеги та керівники.
Користуватися мережами в робочий час напевно доречно не в кожної компанії. Зазвичай, це обговорюють на співбесіді або прописують у контракті. Якщо цього не сталося, обов'язково уточніть це питання.
Для вашого ж реноме добре вказати місце вашої роботи. Але це питання рекомендую також обговорити з керівником. Є багато підводних каменів, і не кожна компанія така відкрита, як декларує.
Продовжувати вести свій Instagram, написати подячний пост, розповісти про гарні часи та закріпити пару сторіз до хайлайтів. Колишнє місце роботи, якщо воно є знаковим для вас і для сфери діяльності, у якій ви залишаєтеся, ви можете помістити в біо з префіксом екс-. Знову ж таки, якщо необхідно й доречно. Не тільки HR, а й просто ваші знайомі, які зайшли до вас у профіль, можуть абсолютно випадково та успішно порекомендувати вас комусь дуже потрібному.
Не забувайте іноді в Instagram розповідати про свій цікавий досвіді в професії. Наприклад, через історії з життя, фото, лайфхаки.
Безсумнівно, існують сфери, у яких діють кодекси або негласні правила. Але є сфери, що створені для Instagram – фешен, б'юті, тревел. Ділитися зі світом своїми знаннями про ці сфери важливо, приємно й корисно.
Потрібно пам'ятати, що ваш Instagram – це лайфстайл-резюме. Не варто перевантажувати його експертною інформацією або досягненнями. Проте використовуйте сторінку як неформальний зв'язок із зовнішнім світом.